Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"17c869ec-b8dc-4b9d-b886-551d4cf7b199","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Politikailag motivált merényletet követhettek el demokrata politikusok ellen. A támadó ellen továbbra is folyik a hajtóvadászat. ","shortLead":"Politikailag motivált merényletet követhettek el demokrata politikusok ellen. A támadó ellen továbbra is folyik...","id":"20250614_politikai-merenylet-minnesota-amerika-usa-demokrata-munkaspart-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17c869ec-b8dc-4b9d-b886-551d4cf7b199.jpg","index":0,"item":"a70a6b63-b0f3-42a5-9d17-43d83a1420d4","keywords":null,"link":"/vilag/20250614_politikai-merenylet-minnesota-amerika-usa-demokrata-munkaspart-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 17:34","title":"Agyonlőttek egy politikust és férjét, két másik embert megsebesítettek Minnesotában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24cfbb87-4b58-4011-9870-fcc31b501955","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A néhai marsi élet fenntartásában is szerepe lehetett annak a vulkánnak, amit most fedeztek fel – de a pontosabb megállapításokhoz haza kéne hozni a Földre néhány mintát. Ez pedig pont most került veszélybe a NASA büdzséjének várható megvágása miatt.","shortLead":"A néhai marsi élet fenntartásában is szerepe lehetett annak a vulkánnak, amit most fedeztek fel – de a pontosabb...","id":"20250613_mars-jazero-krater-mons-rejtett-vulkan-felfedezes-elemzes-urkutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24cfbb87-4b58-4011-9870-fcc31b501955.jpg","index":0,"item":"b5172329-6af5-46fd-8485-abc323ad56f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_mars-jazero-krater-mons-rejtett-vulkan-felfedezes-elemzes-urkutatas","timestamp":"2025. június. 13. 20:03","title":"Rejtett vulkánt találhattak a Marson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e45015be-6ca1-4b67-ae8f-653144abb492","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Apollo–10 legénysége 1969. május 26-án soha nem látott sebességgel száguldott a Föld felé. Ember azóta sem utazott olyan gyorsan, mint Thomas Stafford, John Young és Eugene Cernan.","shortLead":"Az Apollo–10 legénysége 1969. május 26-án soha nem látott sebességgel száguldott a Föld felé. Ember azóta sem utazott...","id":"20250614_apollo-10-urutazas-sebesseg-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e45015be-6ca1-4b67-ae8f-653144abb492.jpg","index":0,"item":"e637efc8-df4c-458c-82bf-8cb77b4c763c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_apollo-10-urutazas-sebesseg-rekord","timestamp":"2025. június. 14. 20:03","title":"39 937 km/h az eddigi leggyorsabb emberi utazás sebessége, 57 éve nem sikerül megdönteni a rekordot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b73031b-4052-4162-a893-a76d94069294","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"gazdasag","description":"A kormány az elmúlt évtizedben kiemelt ágazatként kezelte a turizmust, tulajdonosként mégis hagyta, hogy lepusztuljon a hévízi tófürdő központi épülete, amelyet így le is kellett zárni. A helyiek közül sokan szobakiadásból élnek, és már érzik a forgalom csökkenését.","shortLead":"A kormány az elmúlt évtizedben kiemelt ágazatként kezelte a turizmust, tulajdonosként mégis hagyta, hogy lepusztuljon...","id":"20250614_hvg-heviz-furdo-fejlesztes-allami-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b73031b-4052-4162-a893-a76d94069294.jpg","index":0,"item":"aa8bd265-5d3a-41a3-8726-5ce0d22f6fd7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_hvg-heviz-furdo-fejlesztes-allami-tamogatas","timestamp":"2025. június. 14. 09:00","title":"Kiemelt terület az idegenforgalom, mégis állami kézben pusztult le a második számú turisztikai látványosság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4602b3a2-d605-459f-ab64-1305ff9d53cf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Minden jel szerint még a becsapódás előtti pillanatban leszakadhatott az Air India csütörtökön lezuhant Boeing 787-8 Dreamlinerének vészkijárati ajtaja. Ez menthette meg a baleset egyetlen túlélőjét.","shortLead":"Minden jel szerint még a becsapódás előtti pillanatban leszakadhatott az Air India csütörtökön lezuhant Boeing 787-8...","id":"20250613_air-india-lezuhant-repulogep-baleset-tragedia-video-boeing-787-8-dreamliner-veszkijarat-ajto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4602b3a2-d605-459f-ab64-1305ff9d53cf.jpg","index":0,"item":"0b81e4f7-b058-4517-a902-8423cca68426","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_air-india-lezuhant-repulogep-baleset-tragedia-video-boeing-787-8-dreamliner-veszkijarat-ajto","timestamp":"2025. június. 13. 14:04","title":"Videóra vehették a lezuhant indiai repülőgép vészkijáratának leszakadt ajtaját – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dae23002-d540-4904-9e97-8cd024de73f4","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Izrael folytatja az Irán elleni, péntek hajnalban kezdett légioffenzívát, Benjamin Netanjahu miniszterelnök szerint az iráni rezsim soha nem volt olyan gyenge, mint most. A jelenlegi izraeli-iráni összecsapás sokkal súlyosabb, mint a két ország közötti tavalyi összetűzés, amikor az ellenfelek korlátozott drón- és rakétacsapásokat hajtottak végre egymás ellen. Irán ugyan válaszolt, ám az mindenképpen igaz, hogy a perzsa állam területét az 1980-1988-as Irak-Irán háború óta nem érték olyan súlyos csapások, mint az utóbbi órákban. Izrael célja egy iráni rendszerváltozás kikényszerítése lehet.","shortLead":"Izrael folytatja az Irán elleni, péntek hajnalban kezdett légioffenzívát, Benjamin Netanjahu miniszterelnök szerint...","id":"20250614_Izrael-Iran-atomprogram-lezaras-haboru-diplomacia-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dae23002-d540-4904-9e97-8cd024de73f4.jpg","index":0,"item":"0ad3e451-6154-4f25-a4d7-f38d4743308a","keywords":null,"link":"/vilag/20250614_Izrael-Iran-atomprogram-lezaras-haboru-diplomacia-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 07:17","title":"Izrael valóban elhatározta az iráni atomprogram lezárását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8111ede-db62-4980-8036-0a285e10b728","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Vishwash Kumar Ramesh felidézte, mit látott a zuhanó gép belsejéből, és hogyan sikerült kimenekülnie a roncsból, miután az Air India gépe nem sokkal felszállás után egy orvosszállónak ütközött.","shortLead":"Vishwash Kumar Ramesh felidézte, mit látott a zuhanó gép belsejéből, és hogyan sikerült kimenekülnie a roncsból, miután...","id":"20250613_air-india-legiszerencsetlenseg-katasztrofa-repulogep-tulelo-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8111ede-db62-4980-8036-0a285e10b728.jpg","index":0,"item":"9a27be93-04cf-42f1-8b66-f6fe0ee397f6","keywords":null,"link":"/elet/20250613_air-india-legiszerencsetlenseg-katasztrofa-repulogep-tulelo-beszamolo","timestamp":"2025. június. 13. 13:06","title":"Újabb részleteket árult el az Air India-katasztrófa egyetlen túlélője a megmeneküléséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"083bef69-b1a9-44c7-85bd-8fdebc7d87da","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A sebesültek száma az állami média szerint 329.","shortLead":"A sebesültek száma az állami média szerint 329.","id":"20250613_veszteseg-iran-izrael-bombazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/083bef69-b1a9-44c7-85bd-8fdebc7d87da.jpg","index":0,"item":"ca44b84e-625b-47e7-9ad5-40125cc502ee","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_veszteseg-iran-izrael-bombazas","timestamp":"2025. június. 13. 16:30","title":"Iráni közlések szerint csak Teherán tartományban 78 halálos áldozata volt az izraeli támadásnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Véletlenszerűen jönnek a beépített természeti csapások
szerző:
PC Dome
Tetszett a cikk?
Meglehetősen kemény mezőnybe érkezett meg a Colin McRae Rally rali-szimulátor sorozat legújabb epizódja, de – stílszerűen szólva – ez a technika nagyon versenyképes.
A fő konkurens, a Richard Burns Rally szimulátor a javából, ezzel szemben a CMR éppen aktuális verziója megmaradt az arcade (inkább játék, mint a valóság modellezése) jellegnél, amelynek talán eddigi sikereit is köszönheti. A felől semmi kétség, hogy a maga nemében továbbra is egyeduralkodó marad a játék, hiszen a másik újdonsült trónkövetelő (Xpand Rally) finoman fogalmazva nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezzel szemben a Colin McRae Rally 2005-ben csupa pozitív változást fedezhetünk fel a 2004-es verzióhoz képest. Egy sereg új autó, egy új ország és egy fantasztikusan izgalmas és hosszú karrier mód, melyben megbarátkozhatunk a sokféle autó különböző kategóriáival.
Már a virtuális Németországban is száguld Colin McRae rali cirkusza
Az alapvetés megmaradt az elődből, így továbbra is alkalmunk van beülni az első-, hátsó-, valamint a négykerékhajtású járművekbe. Az elődben ugyan bőven előfordultak WRC-k és Super 1600-os autók, de a hátsó kerekek hajtását csak egy bónuszautónál volt lehetőségünk kipróbálni. Most végre bővelkedünk “hátulhajtányos” vasakban, amelyek palettáját olyan legendák színesítik, mint Alfa Romeo GTV, MGC Sebring, Ford Sierra Cossworth és a Renault Clio brutális v6-os farmotoros halálosztója. Az összkerékhajtású autók palettája is bővült. Az eddigi WRC-legendák (Mitsubishi Lancer EVO VIII, Citroën Xsara, Peugeot 206, Subaru Impreza, Ford Focus) mellé bekerült néhány szokatlannak mondható modell.
A csodaszépen lemodellezett kocsikkal még szebb környezetben autózhatunk, mint a 2004-es verzióban. Csillogó napfény, szakadó eső, a szélvédőn szétguruló esőcseppek, a sárral beterített autók növelik a játék élvezeti értékét. Az járgányok sérülése már nem csupán a lebontható és külön-külön sérülő elemek, hanem a lekopó festés látványa miatt is részletesebb és realisztikusabb, szinte minden eddiginél. Gépjárművünket persze ebben az epizódban sem rongálhatjuk büntetlenül. A sérülések a teljesítmény és a kezelhetőség rovására mennek. Ebben a fejezetben viszont végre sikerült egy hasznos újdonsággal felruházni kedvenc játékunkat. Egyértelmű jelzésen értesülhetünk a különböző alkatrészek állapotáról a képernyő bal-alsó sarkában a kis autót ábrázoló skiccen. Itt sárgából pirosba átmenő színek mutatják a motor, a váltó, a gumik, a hűtő, a futómű és a külső elemek sérülésének mértékét. Emellett megmaradt természetesen a fordulatszámmérőbe elrejtett figyelmeztető jelzés, amely a turbó- és olajnyomás esését, valamint a vízhőmérséklet vészes emelkedését ajánlja figyelmünkbe. Hasznos relatíve sűrűn rápillantanunk ezekre a műszerekre, mert az autóra vigyáznunk kell, ha jó eredményt akarunk elérni, ilyen módon, ha látjuk, hogy a gumikat pirosnak jelzi a kis műszerünk, akkor érdemes kerülni a hirtelen kormánymozdulatokat a továbbiakban, hiszen akkor már csak pillanatok kérdése lehet, hogy mikor robban le a felninkről.
Természetesen az előző részekben megszokottakhoz hasonló módon – általában két gyorsasági szakasz után – helyezkednek el a szervizparkok, ahol a már megszokott 60 perccel kell gazdálkodnunk a különböző alkatrészek kijavításához. Ugyanitt informálódhatunk a következő gyorsasági szakaszok útvonaláról és a várható időjárási viszonyokról. A CMR 04-ben gyorsasági szakaszonként fix időjárási jellemzőket figyelhettünk meg, így nem érhetett meglepetés. Ezzel szemben a 2005-ös verzióban már véletlenszerűen változnak a természeti csapások. Persze Görögországban nem találkozunk hóeséssel, de esőre számítani lehet. Ilyenkor egészen más arcát mutatja egy-egy gyorsasági szakasz, sőt, egész más vezetési technikát igényel egy esős pálya a raliban is. Ezzel a ravasz húzással akár úgy is vehetjük a dolgot, hogy a fejlesztők tulajdonképpen megduplázták a rendelkezésre álló szakaszok számát, nem is beszélve az újdonságként megjelenő Németországot.
Az infláció gyorsul, a közlekedés lassul, elkészült egy mindenkit meglepő törvényjavaslat, amely kiütheti a plázákat, a kormány pedig megemelte a hiánycélt.