Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"77677f66-5615-4fb9-a010-60fc09ed5094","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Kecsegtető lehet bevásárolni a zuhanó részvényekből, de akár évekbe is telhet, mire megtérül a befektetésünk, ha egyáltalán. Ha megtakarításainkat mentenénk, egy-egy megbízható valuta vagy nemesfém, esetleg államkötvény jobb választás lehet. Persze tegyük hozzá, hogy a mai, egyre kiszámíthatatlanabbnak tűnő világban tuti tipp nincsen.","shortLead":"Kecsegtető lehet bevásárolni a zuhanó részvényekből, de akár évekbe is telhet, mire megtérül a befektetésünk, ha...","id":"20250407_donald-trump-vam-tozsde-zuhanas-befektetes-jen-svajci-frank-dollar-allamkotveny-arany-ezust","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77677f66-5615-4fb9-a010-60fc09ed5094.jpg","index":0,"item":"ae5b859a-bd53-43da-8e0b-08833d59f7ac","keywords":null,"link":"/360/20250407_donald-trump-vam-tozsde-zuhanas-befektetes-jen-svajci-frank-dollar-allamkotveny-arany-ezust","timestamp":"2025. április. 07. 16:50","title":"Valuták, arany és államkötvények: hova menekítsük a pénzünket a zuhanó tőzsdékről?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e8d58d3-8d77-45c4-80e4-5c2ce2d993e8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szokásos módszer az akkumulátor újragyulladása ellen.","shortLead":"Szokásos módszer az akkumulátor újragyulladása ellen.","id":"20250407_Foto-Kontenerben-kotott-ki-egy-kigyulladt-villanyauto-Kajaszon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e8d58d3-8d77-45c4-80e4-5c2ce2d993e8.jpg","index":0,"item":"13880497-a062-4eb8-a40c-c64a7079d08d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250407_Foto-Kontenerben-kotott-ki-egy-kigyulladt-villanyauto-Kajaszon","timestamp":"2025. április. 07. 08:32","title":"Fotó: Konténerben kötött ki egy kigyulladt villanyautó Kajászón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6512191-cacf-417a-92a4-c64eaff58e07","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekesnő korábban maga is zsűrizett A Dalban, pedig nem szeret kritizálni. ","shortLead":"Az énekesnő korábban maga is zsűrizett A Dalban, pedig nem szeret kritizálni. ","id":"20250407_Kovacs-Kati-tehetsegkutato-zsuri-A-Dal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6512191-cacf-417a-92a4-c64eaff58e07.jpg","index":0,"item":"d4da1715-bb47-44cc-91dc-2de963811401","keywords":null,"link":"/elet/20250407_Kovacs-Kati-tehetsegkutato-zsuri-A-Dal","timestamp":"2025. április. 07. 13:56","title":"Kovács Kati szerint az, aki nyugodtan alszik egy tehetségkutatós zsűrizés után, nem biztos, hogy igazat mond","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5df5462-300c-4aa7-899d-d65331790452","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Biztos, hogy Trumpnak van(nak) terve(i), de se nem elég okos, se nem elég szorgalmas és türelmes, hogy bármit végigvigyen, ennek tudatában érdemes számolgatni. A mesterterv önnön hatalmasságos szobrának felállítása, ez tulajdonképpen elvégeztetett, Trumpnak helye van a történelemkönyvekben: az elnök, akivel véget ért a Pax Americana.","shortLead":"Biztos, hogy Trumpnak van(nak) terve(i), de se nem elég okos, se nem elég szorgalmas és türelmes, hogy bármit...","id":"20250408_Trump-usa-vam-vamhaboru-velemeny-mesterterv-gdp-zuhanas-tozsde-krach-arfolyam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5df5462-300c-4aa7-899d-d65331790452.jpg","index":0,"item":"2aa6858b-9fe0-461b-a255-e4376d6a1bb9","keywords":null,"link":"/360/20250408_Trump-usa-vam-vamhaboru-velemeny-mesterterv-gdp-zuhanas-tozsde-krach-arfolyam","timestamp":"2025. április. 08. 08:00","title":"Trump ostoba, de ez a legkisebb probléma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2a3c789-a011-479d-9f6a-263aea90767f","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A legtöbb eltűntet Bosznia-Hercegovinában tartják számon.","shortLead":"A legtöbb eltűntet Bosznia-Hercegovinában tartják számon.","id":"20250407_delszlav-haboru-eltunt-emberek-adatbazis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2a3c789-a011-479d-9f6a-263aea90767f.jpg","index":0,"item":"dc9399e0-871b-4403-bb85-ee21ace65e98","keywords":null,"link":"/elet/20250407_delszlav-haboru-eltunt-emberek-adatbazis","timestamp":"2025. április. 07. 06:35","title":"Harminc év telt el a délszláv háború óta, de 11 ezer embert még mindig keresnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05b69421-c41d-41a2-b33a-77fe1c088732","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az MKIK, az MGYOSZ és az ÉVOSZ mellett ezúttal az Audi, a Mercedes, a BMW és a Bosch képviselőit is egyeztetésre hívta.","shortLead":"Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az MKIK, az MGYOSZ és az ÉVOSZ mellett ezúttal az Audi, a Mercedes, a BMW és...","id":"20250407_nagy-marton-ngm-iparkamara-mgyosz-evosz-audi-mercedes-bmw-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05b69421-c41d-41a2-b33a-77fe1c088732.jpg","index":0,"item":"3ad8f67a-cf80-4def-9635-94f3c6a77054","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_nagy-marton-ngm-iparkamara-mgyosz-evosz-audi-mercedes-bmw-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 13:29","title":"Mindenki megnyugodhat: Nagy Márton már tanácskozik az amerikai vámokról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d7184f2-20cd-4bce-9476-cb55c67954bf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hetente dollármilliárdokat szednek be a vámokból, a partnerek pedig évtizedek óta eleget kerestek a „jó öreg Amerikán” – írta ki közösségi oldalára. ","shortLead":"Hetente dollármilliárdokat szednek be a vámokból, a partnerek pedig évtizedek óta eleget kerestek a „jó öreg Amerikán”...","id":"20250407_Trump-truth-social-jo-oreg-usa-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d7184f2-20cd-4bce-9476-cb55c67954bf.jpg","index":0,"item":"0080a6b2-2141-4492-acf1-7ddceaa5d51c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_Trump-truth-social-jo-oreg-usa-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 13:56","title":"Trump körülnézett a világban, és egyelőre tetszik neki, amit lát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7e013fa-9612-4ffd-a161-e8aeddd37e6d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Mohos-töbörben mérték a rendkívül alacsony hőmérsékletet.","shortLead":"A Mohos-töbörben mérték a rendkívül alacsony hőmérsékletet.","id":"20250407_hideg-hajnal-fagy-bukk-22-fok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7e013fa-9612-4ffd-a161-e8aeddd37e6d.jpg","index":0,"item":"d2b70464-cafb-4ac0-8c6c-71ca2c1bab41","keywords":null,"link":"/itthon/20250407_hideg-hajnal-fagy-bukk-22-fok","timestamp":"2025. április. 07. 15:18","title":"Rekordhideget mértek hajnalban a Bükkben, -22,6 fok volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Véletlenszerűen jönnek a beépített természeti csapások
szerző:
PC Dome
Tetszett a cikk?
Meglehetősen kemény mezőnybe érkezett meg a Colin McRae Rally rali-szimulátor sorozat legújabb epizódja, de – stílszerűen szólva – ez a technika nagyon versenyképes.
A fő konkurens, a Richard Burns Rally szimulátor a javából, ezzel szemben a CMR éppen aktuális verziója megmaradt az arcade (inkább játék, mint a valóság modellezése) jellegnél, amelynek talán eddigi sikereit is köszönheti. A felől semmi kétség, hogy a maga nemében továbbra is egyeduralkodó marad a játék, hiszen a másik újdonsült trónkövetelő (Xpand Rally) finoman fogalmazva nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezzel szemben a Colin McRae Rally 2005-ben csupa pozitív változást fedezhetünk fel a 2004-es verzióhoz képest. Egy sereg új autó, egy új ország és egy fantasztikusan izgalmas és hosszú karrier mód, melyben megbarátkozhatunk a sokféle autó különböző kategóriáival.
Már a virtuális Németországban is száguld Colin McRae rali cirkusza
Az alapvetés megmaradt az elődből, így továbbra is alkalmunk van beülni az első-, hátsó-, valamint a négykerékhajtású járművekbe. Az elődben ugyan bőven előfordultak WRC-k és Super 1600-os autók, de a hátsó kerekek hajtását csak egy bónuszautónál volt lehetőségünk kipróbálni. Most végre bővelkedünk “hátulhajtányos” vasakban, amelyek palettáját olyan legendák színesítik, mint Alfa Romeo GTV, MGC Sebring, Ford Sierra Cossworth és a Renault Clio brutális v6-os farmotoros halálosztója. Az összkerékhajtású autók palettája is bővült. Az eddigi WRC-legendák (Mitsubishi Lancer EVO VIII, Citroën Xsara, Peugeot 206, Subaru Impreza, Ford Focus) mellé bekerült néhány szokatlannak mondható modell.
A csodaszépen lemodellezett kocsikkal még szebb környezetben autózhatunk, mint a 2004-es verzióban. Csillogó napfény, szakadó eső, a szélvédőn szétguruló esőcseppek, a sárral beterített autók növelik a játék élvezeti értékét. Az járgányok sérülése már nem csupán a lebontható és külön-külön sérülő elemek, hanem a lekopó festés látványa miatt is részletesebb és realisztikusabb, szinte minden eddiginél. Gépjárművünket persze ebben az epizódban sem rongálhatjuk büntetlenül. A sérülések a teljesítmény és a kezelhetőség rovására mennek. Ebben a fejezetben viszont végre sikerült egy hasznos újdonsággal felruházni kedvenc játékunkat. Egyértelmű jelzésen értesülhetünk a különböző alkatrészek állapotáról a képernyő bal-alsó sarkában a kis autót ábrázoló skiccen. Itt sárgából pirosba átmenő színek mutatják a motor, a váltó, a gumik, a hűtő, a futómű és a külső elemek sérülésének mértékét. Emellett megmaradt természetesen a fordulatszámmérőbe elrejtett figyelmeztető jelzés, amely a turbó- és olajnyomás esését, valamint a vízhőmérséklet vészes emelkedését ajánlja figyelmünkbe. Hasznos relatíve sűrűn rápillantanunk ezekre a műszerekre, mert az autóra vigyáznunk kell, ha jó eredményt akarunk elérni, ilyen módon, ha látjuk, hogy a gumikat pirosnak jelzi a kis műszerünk, akkor érdemes kerülni a hirtelen kormánymozdulatokat a továbbiakban, hiszen akkor már csak pillanatok kérdése lehet, hogy mikor robban le a felninkről.
Természetesen az előző részekben megszokottakhoz hasonló módon – általában két gyorsasági szakasz után – helyezkednek el a szervizparkok, ahol a már megszokott 60 perccel kell gazdálkodnunk a különböző alkatrészek kijavításához. Ugyanitt informálódhatunk a következő gyorsasági szakaszok útvonaláról és a várható időjárási viszonyokról. A CMR 04-ben gyorsasági szakaszonként fix időjárási jellemzőket figyelhettünk meg, így nem érhetett meglepetés. Ezzel szemben a 2005-ös verzióban már véletlenszerűen változnak a természeti csapások. Persze Görögországban nem találkozunk hóeséssel, de esőre számítani lehet. Ilyenkor egészen más arcát mutatja egy-egy gyorsasági szakasz, sőt, egész más vezetési technikát igényel egy esős pálya a raliban is. Ezzel a ravasz húzással akár úgy is vehetjük a dolgot, hogy a fejlesztők tulajdonképpen megduplázták a rendelkezésre álló szakaszok számát, nem is beszélve az újdonságként megjelenő Németországot.