szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Védjegybitorlási pert indított egy amerikai versenytársa ellen az Adidas német sport- és szabadidőruházat-gyártó. Az Adidas vádjai szerint a konkurens lekoppintotta a híres három csíkot, amely a német cég több termékcsaládjának is ismertetőjele.

A bíróság elé citált Abercrombie & Fitch karácsony előtt megjelent téli kollekciójának egyes darabjait díszítette a csíkokkal. Egyébként nem először, az Adidas 1996-ban és 2002-ben is perrel fenyegette a céget a mostanihoz hasonló okból. Az Abercrombie & Fitch mindkétszer kivonta a piacról a kifogásolt termékeket, igaz, azzal a megjegyzéssel, hogy nem ismeri el a védjegybitorlás tényét.

Az Adidas ezúttal keményebb volt, a kereset benyújtásával párhuzamosan az inkriminált termékek piacról való kivonásának azonnali elrendelését kérte a bíróságtól.

A három csíkot Németországban 1949-ben védette le az Adidas, az Egyesült Államokban pedig 1969-ben. A német vállalat az elmúlt évtizedekben a Target, a Payless Shoes és a Ralph Lauren ruházatgyártókkal, továbbá több kisebb céggel is tengelyt akasztott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Az Adidas jól kasszíroz az Európa-bajnokságon

A Portugáliában tegnap befejeződött labdarúgó EB hatására felszöktek a görög csapat hivatalos támogatója, az Adidas-Salomon labdarúgással kapcsolatos termékeinek eladásai, a frankfurti értéktőzsdén pedig emelkedett a sportszergyártó óriás részvényeinek árfolyama.