Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A Matáv Rt. Magyar Telekom Rt.-re változtatja a nevét - jelentette be ma a cég az igazgatóság döntése után. A végső döntést a február 22-i közgyűlés hozza meg. A névváltás költségeit - akárcsak a T-Mobile esetében - a Matáv anyacége, a német Deutsche Telekom fedezi majd.
Az elvi döntés értelmében a cég hivatalos neve Magyar Telekom Rt. lesz, a Matáv Csoport márkastruktúrája pedig várhatóan a Deutsche Telekom Csoport
márkastruktúráját követi majd - áll a cég csütörtöki közleményében. A társaság nevéről a végső döntést a 2005. február 22-én tartandó rendkívüli közgyűlés hozza meg. A döntés eredménye egyúttal a T-márka teljes körű hazai bevezetése lesz.
A Westel, illetve a T-Mobile mintájára nevet változtat a Matáv többi üzletága, illetve leányvállalata is: a lakossági, vezetékes üzletágat ezt követően T-Comnak, az üzleti üzletágat T-Systemsnek nevezik majd, az internetes cég, a jelenlegi Axelero neve T-Online lesz. Az igazgatóság elvi döntését a február 22-én rendezendő rendkívüli közgyűlésnek is jóvá kell hagynia.
A Matáv csoport a nyilvános névváltást tavasszal, május környékén kezdi meg. A váltás költségeit teljes egészében a DT vállalja, ám a nevekért a Matáv licendíjat fizet anyavállalatának. Az eseményen sem a névváltás költségeit, sem a licencdíjat nem közölték. A név- és márkaváltás költsége, valamint a DT csoporttól kapott költségtérítés a cég szerint nettó alapon kerül elszámolásra, így ezek nem lesznek hatással a Matáv bevételi iránymutatásaira. A Matáv csoport pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva, melyre a névváltásnak hatása lenne, így a névváltás nem jár márkanévhez kapcsolódó értékvesztéssel.
A névváltás a cég reményei szerint várhatóan pozitív hatással lesz a Matáv működési eredményére, hiszen a márkanévhez kapcsolódó új imázs erősíteni fogja a Matáv versenypiaci pozícióját a magyarországi vezetékes piacon, a vonzó, új ajánlatok pedig elősegítik a forgalom növekedését. Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója azt mondta: "A világon szinte mindenhol jelen levő Deutsche Telekom Csoporttal való szoros partneri viszony, és a T-márka teljes körű hazai bevezetése növelik a cég értékét és versenyképességét."
A Magyar Telekom név bevezetése valószínűleg nem fog annyiba kerülni, mint a T-Mobile idei névváltoztatása, mert a vezetékes telekommunikációs piacon kisebb a verseny, mint a mobilpiacon, így az új név megismertetésére kisebb források is elegendőek – mondta a hvg.hu-nak egy márkaépítésben járatos reklámszakember. Az új elnevezés bevezetéséhez szükséges reklámkampány mellett szerinte az átállásnak további költégei is lesznek: például a telefonfülkék, vagy a Matáv ügyfélirodáinak átalakítása is.
Az ügyfelek számára a névváltás a leglátványosabb része annak az integrációnak, amely a DT hazai egységeinél rengeteg belső változást is hoznak. Ezekről azonban a nyilvánosság előtt kevesebb szó esik. Az ügyfelek először talán a számlákon találkozhatnak az új névvel, bár a szakember szerint a Matávnak tanácsos már az első, új logóval ellátott számla kiküldése előtt tájékoztatni a klienseket, nehogy – ahogy az egy másik hazai telekommunikációs cég névváltásakor történt – kidobják a számukra ismeretlen cégtől érkezett számlákat.
A német Deutsche Telekomnak többek között azért éri meg egységesíteni a magyar márkáit és cégneveit, mert az uniós csatlakozással megnyíltak a határok, és a külföldi ügyfelek így Magyarországon is felismerhetik otthoni márkáikat – állítja a szakember. Ezen kívül a drága nemzetközi marketingkampányokra, illetve szponzorációs megállapodásokra költött pénz Magyarországon is megtérülhet.
A cégvezetés nem árulta el, hogy a T-Mobile idei névváltását finanszírozó T-Mobile International mennyit költött e feladatra, de becslések szerint együtt a csoport 5-6 milliárd forintot is költhetett a váltásra. Kevesebb mint egy hónap alatt - május 3-a és a június 5-i Sting koncertjével zárult T-Mobile Nap között - a Westel Mobil Távközlési Rt. nevet T-Mobile Magyarország Rt.-re váltó mobiltársaság közel 300 üzlete, WAP oldala, honlapja, több száz különböző szóróanyaga, hirdetései és szinte felsorolhatatlan számú egyéb megjelenése öltötte magára az új szín- és képi világot - mondta korábban Winkler János, a T-Mobile vezérigazgató-helyettese.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Mennyivel növekszik egy férfi értéke, ha tizenöt centivel magasabb? Mennyi esélye van párt találnia egy társkeresőn egy kedves, átlagosan kinéző, átlagosan jól kereső nőnek, ha nincs semmi speciális tulajdonsága? Mi a társkeresés beépített kockázata? Egy harminckilenc éves nő még harmincasnak számít? Kritika a Többesélyes szerelem című filmről.