szerző:

Jelentős kockázatot hordoznak a 3-as metró alagútjai, de a rekonstrukciójuk körül nagy a bizonytalanság – írta a Népszabadság. A lap szerint helyenként süllyed az alagút a Kálvin tér és a Határ út között, és egy szakaszon az sem elképzelhetetlen, hogy felülről meg kell nyitni az alagutat a javításokhoz.

Át kell dolgozni a 3-as metró alagútrekonstrukciójának terveit, mert az első terv túl sokba került volna – közölte a Népszabadság.

Felidézték, hogy a pálya részleges állapotfelmérésére 2013-ban írtak ki tendert, de a BKK végül tavaly nyáron rendelte meg a munkát a Főmtervtől. A javítások költségei az első Főmterv-becslésekben 160 milliárdra rúgtak, de a városvezetés ezt erősen sokallta, így a Népszabadság szerint újra és újra átdolgoztatják a terveket.

A legolcsóbb változat is 120 milliárdba kerülne, ebből szinte az összes nem kötelező műszaki elemet kihúzták, így például a megállók belsőépítészeti arculatának megújítását és az akadálymentesítést is.

A Főmterv-jelentés egyébként tavaly decemberre készült el, de a lap szerint a városháza azonnal titkosította.

A Népszabadság forrásai szerint az alagutak jelentős kockázatot hordoznak, a beszivárgó csurgalékvíz miatt például a most cserélt sínek alatt porlad a beton, az újpesti szakaszon pedig egy kivitelezési hiba miatt az előírtnál jóval gyakrabban kell cserélni a sínlekötő elemeket.

A Kálvin tér és a Határ út között súlyos statikai hibák merültek fel, helyenként süllyed az alagút – tette hozzá a beszámoló. E szerint az sem elképzelhetetlen, hogy az Üllői út alatt futó kritikus szakaszon felülről meg kell nyitni az alagutat, hogy megerősíthessék a födémet.

©

A Főmtervnek az év végére kell elkészítenie a felújítás engedélyes terveit és a kapcsolódó költségszámításokat, a kivitelezői tendert pedig ennek alapján írhatják ki jövőre – tette hozzá a lap.

Cikk megosztása
Címkék