szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarországon több mint 80 milliárd forintot költ évente égetett szeszre a lakosság, a pálinkát pedig két másik italfajta is lehagyta a forgalmat tekintve.

Szeszeladások megoszlása (2016. szeptember - 2017. augusztus)

Gyomorkeserű - 26%

Vodka - 25%

Pálinka - 17%

Whisky - 13%

Likőr - 7%

Brandy - 6%

Rum - 3%

Vermut - 2%

Gin - 1%

Forrás: VG, Nielsen

Az égetett szeszek eladásának értékbeli megoszlásában 26 százalékkal állnak az élen a gyomorkeserűk, megelőzve a vodkát és a pálinkát - közölte a Világgazdaság a Nielsen piackutató felmérését idézve.

A vizsgált időszakban, azaz tavaly szeptember és idén augusztus között a gyomorkeserűk népszerűsége nőtt meg a leginkább, az értékesítésükből származó bevétel a 21 milliárd forintot is túllépte.

Az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest ez 12 százalékos növekedés. Mennyiségét tekintve is figyelemre méltó a termékcsoport forgalma, hiszen több mint 44 ezer hektoliternyit vásároltak ezekből a szeszes italokból, ami éves összesítésben 7 százalékos növekedésnek felel meg.

Ha a bolttípus szerinti eloszlást nézzük, még mindig a 2500 négyzetméter feletti hipermarketekben fogy a legjobban a gyomorkeserű, az eladások 36 százalékát bonyolították le ezekben az üzletekben idén augusztusig.

Éves összevetésben mégis a másik végletet képviselő, 50 négyzetméter alatti egységek produkálták a legnagyobb fejlődést, részesedésük 17-ről 21 százalékra emelkedett. 

A kiszerelések közül év közben a félliteres változat a legkelendőbb, a karácsonyi időszakban viszont a hét deciliteresek felé tolódik a kereslet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!