szerző:
Csikász Brigitta

Kirúgták állásából azt a Sajónémetiben élő mezőőrt, aki a TV2 Napló című műsorának terménylopásos riportjában szerepelt. A kereskedelmi csatorna szerint Terjék Zoltán megvezette őket, a mezőőr viszont azt állítja, a TV2 stábja fizetett embereknek, hogy játsszák el a kukoricalopást. Az első riport már nem található meg a csatorna honlapján.

Július 31-én riportot közölt a Napló a Borsod-Abaúj-Zemplén megyében mindennapivá vált terménylopásokról, amiről a hvg.hu is beszámolt. A leadott anyag azt mutatta, hogy a TV2 stábja jókor járt jó helyen, mert tetten értek három helyi fiatalt, amint más kukoricáját tördelik. A következő heti adásban viszont Vujity Tvrtko műsorvezető arról számolt be, hogy megvezették őket, mégpedig a mezőőr, aki „saját maga rendezte meg” a jelenetet, s a tolvajokat felkérte, játsszák el a kukorica eltulajdonítását. „Jól megszervezett színjáték áldozatai lettünk” – mondta Barczai Gabriella riporter, aki közölte Terjék Zoltán mezőőrrel azt is, hogy ha elmondja nekik, hogy ez nem valós lopás, akkor csak illusztrációként mutatják be a jelenetet.

A hvg.hu-nak Sajónémetiben élők hívták fel a figyelmét a Napló egy héttel későbbi riportjára, amelyben a mezőőr „elvitte a balhét”. Úgy tudjuk, a Napló adása után vizsgálat indult a három „kukoricatolvaj” ellen, akik egyébként a helyi vízmű alkalmazottjai. Ők információink szerint azt mondták el, hogy éppen a forgatás helyszíne közelében dolgoztak, és nem a mezőőr kérte meg őket a terménylopás eljátszására, hanem a stáb, s ezért ezer-ezer forintot fizettek nekik.

Szívességet tett”

Terjék Zoltán mezőőr is ezt erősítette meg a hvg.hu-nak. Mint mondta, a fiatalemberek is erről számoltak be a rendőrségi kihallgatáson. Ő a tévéseknek akart azzal szívességet tenni, hogy a második riportban magára vállalta „a jelenet megrendezését”. „Felhívott a riporter, hogy újra itt vannak Sajónémetiben, és találkozzunk, mert bajban van. Kérte, mondjam azt, hogy megvezettem őket. Elvállaltam, de végül meglepődtem azon, hogy állították be az egészet. Emiatt elveszítettem az állásomat, és a faluban hazug embernek tartanak. Azt tervezem, hogy a TV2-vel szemben polgári pert indítok” – zárta a beszélgetést Terjék Zoltán.

©

A hvg.hu információi szerint azért hallgatták ki a három „statisztát”, mert a július 31-én leadott riport után felmerült a rendőrségben, hogy lopás történhetett. Majd miután kiderült, hogy csak eljátszották a bűncselekmény elkövetését, velük szemben nem lett folytatása az ügynek, a mezőőrt viszont „elővették”. Vele szemben sikkasztás gyanújáról lehetett szó, mivel a rábízott területet sajátjaként kezelte, s a tulajdonostól nem kért engedélyt. A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság részéről azt a tájékoztatást adták, hogy „hatóságunknál sem szabálysértési, sem büntetőeljárás nincs folyamatban”.

Szalay Ádám, a TV2 Naplójának főszerkesztője a történtekről a hvg.hu-nak azt mondta, hogy a riporter tiszta az ügyben. A csatornánál lezajlott vizsgálat alapján azt mondhatja el, hogy becsapták őket. „A mezőőr meg akarta mutatni, mi folyik náluk, ezért szervezte meg a riportot.” Szalay azt is közölte, hogy amennyiben írunk a történtekről, akkor „jogi lépésekre számíthatunk a TV2-től hitelrontásért". A riportot készítő Barczai Gabriella csak annyit kívánt elmondani, hogy a történteken megdöbbent, mindkét riport anyaga őket igazolja, amit ha kell, a bíróságra is benyújtanak. A kereskedelmi csatorna honlapján egyébként az első riport már nem található meg.

Itt láthatja a Napló eredeti riportját:

Ez pedig a mezőőr „beismerése”:

hvg.hu Itthon

Távozik Rendes Zoltán a TV2-től

Távozik a TV2-től Rendes Zoltán, a csatorna március végén kinevezett megbízott marketing- és kommunikációs igazgatója.

Blikk Itthon

Milliókra büntethetik a TV2-t a Nagy Duettben felbukkant keblek miatt

Akár több millió forintos büntetést is kaphat a TV2 a pénteki Nagy Duettben történt incidens miatt. A színpadra ugyanis élő adásban rohant fel egy félmeztelen lány, aki SP nyakába ugorva mutatta meg fedetlen bájait, ami nemcsak a 12-es karikával ellátott műsor nézőinél, de a médiahatóságnál is kiverheti a biztosítékot - írja a Blikk.

hvg.hu Itthon

Republicon: a TV2 még a köztévénél is elfogultabb lett

A Republikon Intézet legfrissebb kutatása a Fidesz töretlen médiafölényét mutatta ki, méréseik szerint az m1 és a TV2 híradója kormánypártinak tekinthető, míg az RTL Klub törekszik a semlegességre - írja az Index.hu.

Kovács István, Miskolc Itthon

Mindent lopnak: van termelő, aki már feladta Borsodban

Évente óriási károkat szenvednek el a Sajó-völgy mezőgazdasági vállalkozói a tolvajok miatt. Különösen Ózd térségében kritikus a helyzet, ott évről évre őrző-védő céget kell alkalmazni. Putnok mellett az egyik termelő emiatt már felhagyott a burgonya, kukorica és hagyma termesztésével.

Bálint Csaba Itthon

Videó: tolvajt fogtunk az erdőben

Magyarországon évente 300-400 ezer köbméternyi fát termelnek ki engedély nélkül, az esetek felében lopásról van szó. Az okozott kár akkor is több milliárdos, ha csak a tűzifa árával számolunk.