szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Rogán Antal a havi tízezer forintos útdíj helyett inkább differenciált dugódíjat vezetne be, az MSZP pedig "sima útonállásnak" nevezte a tervet.

Rogán Antal az általános útdíj helyett egy differenciált dugódíj bevezetését tartja racionálisabb és igazságosabb megoldásnak. Az Országgyűlés és a Fővárosi Közgyűlés gazdasági bizottságának fideszes elnöke, V. kerületi polgármester ezt hétfőn közölte az MTI-vel.

A fideszes politikus visszautasította, hogy javaslatot tett volna az általános útdíj bevezetésére. Mint közölte: ez a főpolgármester által a kormánynak megküldött nyolcpontos javaslatban szerepel, "melynek minden elemét a Budapesti Közlekedési Központ dolgozta ki és foglalta írásba". Rogán Antal szavai szerint a javaslatot aláírták az érintettek, beleértve a főpolgármestert is.

A gazdaságpolitikus tájékoztatása szerint különvéleményt csatolt a dokumentumhoz, jelezve, hogy két pontját nem támogatja, amit továbbra is fenntart. (Ez a parkolási bevételek fővároshoz rendelésére, valamint a főváros és a kerületek között forrásmegosztásra vonatkozott.)Megjegyezte: támogatja, ha a főpolgármester az említett részt visszavonja, "mert az általános útdíj helyett egy differenciált dugódíj bevezetése sokkal racionálisabb és igazságosabb megoldás lenne".

MTI / Honáczy Barnabás

Az Index hétfőn számolt be arról, hogy a főpolgármester a BKV finanszírozásának megoldására nyolc lehetőséget tárt a kormány elé, amiből a gazdasági tárca csak egyet támogat: a havi tízezer forintos úthasználati díjat. Ezt a portál szerint a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kellene váltani, papíralapú matrica formájában. Ezt Tarlós István "súlyos ötletnek" nevezte, jelezve, hogy nem a főváros álláspontját tükrözi. A főpolgármester véleménye szerint "ha egy kerületi polgármesternek ilyen javaslata van, azt a maga nevében adja elő", nevet azonban nem említett.

A fővárosi MSZP-frakció vezetője "sima útonállásnak” nevezte a budapesti úthasználati díj tervezett bevezetését. Horváth Csaba, a Fővárosi Közgyűlés MSZP-frakciójának vezetője hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: káosz, kapkodás és csőd jellemzi Budapest elmúlt hónapjait.

A Demokratikus Koalíció (DK) igazságtalan megszorításnak tartaná egy fővárosi útdíj bevezetését, ezért a párt a BKV jegyeit és bérleteit terhelő 27 százalékos áfa 5 százalékra csökkentését javasolja a budapesti közlekedési vállalatnál hiányzó 21 milliárd forint előteremtéséhez. Élő Norbert, a DK budapesti szervezője elfogadhatónak tartaná a budapesti forrásmegosztás megváltoztatását is, szerinte ugyanis a kerületekhez érkező idegenforgalmi adót, vagy a parkolási bevételekből származó 8 milliárd forintot is megkaphatná a BKV.

Szerinte egy budapesti útdíj bevezetése a lakosság sanyargatása mellett a nemzetgazdaságnak is ártana, ami végső soron elbocsátásokat eredményezne. Élő Norbert szólt arról is, "átlátszó fideszes kommunikációs fogásnak" tartják, hogy Tarlós István nem támogatja a fővárosi útdíj ötletét, hiszen - mint fogalmazott - Tarlós István korábban a Zöld Pardon bezárása mellett sem állt ki, a szórakozóhelyet mégis megszüntették.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!