szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Támogatja a budapesti Ferenciek tere átalakítását, de további forgalomcsökkentő lépéseket és kerékpársávok kialakítását javasolja négy civil szervezet.

A Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Szeretem Budapestet Mozgalom, valamint a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) csütörtökön azt közölte: az eddigi egyeztetéseken mindig szempont volt a kerékpáros közlekedés javítása a Kossuth Lajos utca tengelyében, és cél volt a villamos visszaépítésének előkészítése, ezek azonban a bemutatott anyagban szerintük nem szerepeltek.

A civil szervezetek álláspontja szerint továbbra is megmaradna a "durva zaj- és levegőszennyezés, az autópályaérzés", amely zavarja a lakókat és a turistákat.

Arra kérték a belvárosi önkormányzatot és a Budapesti Közlekedési Központot, hogy az építkezés után ne állítsák vissza a kétszer kétsávos autóforgalmat a Ferenciek tere és a Kossuth Lajos utca teljes hosszában, vigyék középre mindkét buszsávot, és legyen mindkét oldalon kerékpársáv.

Feleslegesnek tartják a tér északi oldalára tervezett járdaszigetet, és nagyobb teret adnának a gyalogos-kerékpáros forgalomnak. Hozzátették: a többi csak a sávok felfestésének kérdése.

Ezek az átalakítások elengedhetetlenek ahhoz, hogy később megvalósuljon a Kossuth Lajos utcai forgalomcsillapítás is, ha azonban a tervek nem változnak, akkor az az ötéves változtatási tilalom miatt hosszú időre lekerülne a napirendről - írták a civil szervezetek.

Rogán Antal, az V. kerület polgármestere szerdán jelentette be, hogy a következő két évben átépítik a Ferenciek terét. Átalakítják a forgalmi rendet, a buszokat a középső sávokba vezetik, megszüntetik a közúti aluljárót, és mindenütt felszíni gyalogos kapcsolatokat létesítenek. A Március 15. tér déli szakaszán pedig új fel- és lehajtót alakítanak ki az Erzsébet hídra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!