szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2014. március 31-én indul a 4-es metró úgynevezett utasforgalmi tesztüzemmódja: nyolc hónap múlva tehát – és a jövő évi parlamenti választások előtt – már utasokat is visznek a szerelvények.

Bemutatta hétfőn Tarlós István a sajtónak a 4-es metró Kelenföld és Keleti pályaudvar közötti szakaszát. Mint a hvg.hu munkatársa arról beszámolt, a főpolgármester a szerelvényen utazó újságíróknak elmondta: a dolgok mostani állása szerint jövő március 31-én kezdődik az úgynevezett utasforgalmi teszt. Akkor tehát már utasokat is szállít a metró.

Addig lépésről lépésre tesztelik a metrót, így szeptemberre várható az állomások tesztelése, még ebben az évben indul az utasok nélküli teszt, februárra pedig készen lesznek a mozgólépcsők. Az 5,2 méter átmérőjű,  7,5 kilométer hosszú alagútban közlekedő szerelvények többsége már Budapesten van.

Kattintson galériánkért!
Stiller Ákos

Tarlós – akitől az eseményen semmit sem kérdezhettek az újságírók – kitért a költségekre is. Mint elmondta: 181 milliárd forintnyi érkezett az uniós kohéziós alapokból, a fennmaradó rész 79 százalékát (196 milliárdot) a magyar állam állta, 21 százalékot pedig (75 milliárd) a főváros. Külön kiemelte, hogy mennyi pénzt sikerült lealkudni a különböző cégeknek járó kötbérből, így például a Siemens 70 millió eurót követelt, de harmincban megegyeztek, a Swietelsky pedig 16,5 milliárd forint helyet kap 9,7 milliárdot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!