Így szüntetnék meg a káoszt a váci vasútvonalon

A MÁV kezdeményezte, hogy a váci vasútvonalon a felújítás alatt is kétvágányú legyen a forgalom. A vasúttársaság azután fordult a kivitelezőkhöz, hogy az elmúlt napokban a biztosítóberendezések meghibásodása, felsővezeték-szakadás és kábelátvágások miatt kiszámíthatatlanná vált a vasúti közlekedés. Előfordult, hogy két órát is késtek a vonatok.

  • MTI MTI
Így szüntetnék meg a káoszt a váci vasútvonalon

Ha a beruházó hozzájárulása után a kivitelező lehetővé tenné két vágányon a vasúti közlekedést, akkor egy vágányon mindenképpen lehetne közlekedni, ha megint baj lenne.

Ha továbbra is csak egy vágány áll rendelkezésre, probléma esetén egyirányúvá válik a vasúti közlekedés – magyarázta Szabó Anett, a MÁV-START szóvivője.

Ebben az esetben a forgalmasabb irányban közlekedtetnék a vonatokat, reggel Budapest, délután Vác felé, a kisebb utasforgalmú irányba pedig vonatpótló buszokkal szállítanák az utasokat. Ehhez Gödön tartalékbuszok állnak rendelkezésre – tette hozzá.

A MÁV megvizsgálta azt a lehetőséget is, hogy a felújítás idejére leállítják a vonatforgalmat, és helyettesítő busszal viszik az utasokat, de a 22 ezres utasforgalom mellett ez nem lehetséges.

Az állami alkalmazottakon spórol a kormány, nehogy mások érezzék a megszorítást

Az állami alkalmazottakon spórol a kormány, nehogy mások érezzék a megszorítást

Muszáj költségvetési szigort felmutatnia a kormánynak, de ennyi idővel a választás előtt ezt úgy kell megcsinálnia, hogy ne az átlagember szenvedje meg igazán. Az eredmény: az állami cégeknek kell spórolniuk a dolgozóikon. Az állam nem omlik össze, a költségvetés viszont bajban van, úgy is, hogy már a sokadik hasonló lépést tették meg.