szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közvetlen munkatársaihoz köthető cégeket hívott meg egy 9,4 milliós kommunikációs tenderre L. Simon László fideszes politikus – írja a Népszabadság. L. Simon László a lapnak azzal indokolta a pályázók kiválasztásával kapcsolatos döntését, hogy a pályázatot a lehető leggyorsabban szerették volna lebonyolítani, így olyan cégeket akartak meghívni, akikről "nem kell hosszasan referenciákat begyűjteni".

Tavaly augusztusban a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács pályázatot írt ki a Velencei kerékpárút és kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztése című projekttel kapcsolatos kötelező tájékoztatás és az üzleti marketingfeladatok ellátásának tárgyában. Akkor a Fejér és a Komárom-Esztergom Megyei Közgyűlés által létrehozott fejlesztési tanács vezetője volt L. Simon László, a térség parlamenti képviselője, aki jelenleg a Miniszterelnökség államtitkára.

Az államtitkár akkor még a fejlesztési tanács vezetőjeként a Népszabadság szerint három olyan cégeket hívott meg, akik nem álltak messze közvetlen munkatársaitól. A Picasso Média Kft. ügyvezetője és résztulajdonosa Bajnai Zsolt, aki kommunikációs vezetőként tagja L. Simon kormányzati stábjainak. A megbízást elnyerő Shortcut Communications Kft. ügyvezetője és résztulajdonosa (a saját maga által képviselt Ifjúsági Médiakultúráért Alapítványa mellett) Kisfalvi Gábor, L. Simon kabinetfőnöke, Hornyák Tibor egykori üzlettársa. A harmadik meghívott, a Kortárs Média Kft. pedig – a Népszava tavalyi írása szerint – közösen adta ki a Kultura.hu nevű internetes lapot az állami tulajdonban lévő Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft.-vel, amelynek vezetője Hornyák Tibor, leszámítva L. Simon kulturális államtitkárságának időszakát, amikor kabinetfőnökként dolgozott mellette.

MTI / Máthé Zoltán

L. Simon László a lapnak azzal indokolta a pályázók kiválasztásával kapcsolatos döntését, hogy a pályázatot a lehető leggyorsabban szerették volna lebonyolítani, így olyan cégeket akartak meghívni, akikről "nem kell hosszasan referenciákat begyűjteni". "Ez pedig valóban csak az ismerősi körünkből volt lehetséges" – mondta az államtitkár, hozzátéve: szempont volt az is, hogy olyan cégeket hívjanak meg, akik az adott feladatok ellátására alkalmasak lehetnek, s akik már dolgoztak a megyében.

"Továbbá olyan céggel, illetve személlyel akartam együtt dolgozni, akit jól ismerek, akiben megbízom, és aki mindig minden kérésemet szakszerűen oldotta meg, illetve határidőre teljesített. Természetes, hogy ezek alapja a korábbi vagy jelenlegi munkakapcsolat. A meghívott cégek ilyenek. Egyébként az eljárás mindenben szabályos és törvényes volt" – mondta L. Simon, aki úgy gondolja, hogy döntése nem volt versenykorlátozó, mivel „a versenyt nem az korlátozza, ha egy közbeszerzési pályázatra meghívott cégek tulajdonosai, vezetői vagy munkatársai ismerik egymást (aminek a kommunikációs szakmában elég nagy az esélye). A versenyt az korlátozhatja, ha a cégek a pályázat beadása előtt bármiben egyeztetnek vagy összebeszélnek."

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!