szerző:
Gergely Zsófia

Nemcsak az Origo Zrt. cégnév tűnt el, de rövidesen új logóval, arculattal és céges honlappal folytatja az egykor objektív portál begyalulását az új tulajdonos, a New Wave Media – tudta meg a hvg.hu. Erről maga Száraz István vezérigazgató tájékoztatta körlevélben a (még) ott dolgozókat, akiknek új motivációs eszközöket ígért. Többen nem várták már meg, hogy még jobban motiválják őket kormánybarát cikkek gyártására, inkább távoztak a laptól.

Egy év telt el az Origo „felvásárlása” óta – írta e jeles alkalomból küldött körlevelében a cég munkatársainak a portált bekebelező New Wave Media vezérigazgatója, Száraz István. Tavaly májusban fedte fel Száraz, hogy több cégen keresztül az övé a Matolcsy György/MNB-féle alapítványi támogatásba belebukott vs.hu, illetve a New Wave Media által megszerzett Origo.

Korábban többször írtunk arról, hogy sikerült az egykor mértékadó, továbbra is óriási eléréssel rendelkező portált lakájmédiává tenni, a folyamatot Száraz a levele alapján mindenesetre úgy értékeli, hogy a New Wave és az Origo Zrt. egyesítése óta sikerült „a két cég mögötti apparátus és az operatív tevékenységek összehangolásával egy erős, fejlődő és előremutató céget” létrehozni.

A tájékoztatás apropója elsősorban az volt, hogy lecserélik a cégnevet, az Origo Média Zrt. megszűnik, illetve New Wave Media Group Zrt.-ként működik tovább – erről a HVG hetilap mostani számában is olvashat.

Arc/ulat - váltás

Ahogy Száraz fogalmaz, a „közös brand” helyett mostantól maradt csak a New Wave név, a változást új céges logóval, arculattal és céges honlappal fejezik majd ki, de még az irodadizájnt is újraszabják. A céges logót a portfólió minden tagjánál cserélik, az összes céges e-mail is @nwmgroup.hu-ra végződik majd, egyedül a szerkesztőségben dolgozók origós címe nem változik.

Száraz felvetített víziója szerint a cég „2017-ben is folytatja expanzív stratégiáját”, fejlesztik termékoldalaikat, fokozzák CSR-tevékenységüket.

Miután a héten négyen távoztak a kormányérdekeket kiszolgáló portáltól, különösen pikáns, ahogy Száraz átcsap öntömjénezésbe és a dolgozók lelkesítésébe. Mint írta, olyan munkahelyet akarnak biztosítani, „ahol mindenki megtalálja a számítását, a motiváltság fokozására pedig különböző eszközöket" dolgoznak ki. Úgy tűnik, többen már ahhoz sem voltak elég motiváltak, hogy ezt kivárják: a levél április 13-i dátummal jött, 18-án a 24.hu írta meg, hogy felállt a fotórovat vezetője, majd sorra távoztak a héten többen, köztük a tévé rovat egyik újságírója is.

A siker és bizonyítéka

„Célunk továbbra is a magas minőségű szolgáltatásnyújtás és a fogyasztók kiszolgálása minden fronton” – írja Száraz, aki szerint „a sikert mi sem bizonyítja jobban, mint hogy 2017 márciusában mi generáltuk a legtöbb oldalletöltést a médiapiacon, gratulálok Nektek!”.

Ami pont olyan kozmetikázás, mint hogy Dirk Gerkens Tv2 vezér már „csoportszinten” akarja megelőzni az RTL Klubot: az Origo-NWM csoport ugyanis valóban a legnagyobb havi total PI-t érte el márciusban, egy paraszthajszállal megelőzve a CEMP-csoportot, és még egy paraszthajszállal megelőzve a CM Sales csapatát. Magát az Origót viszont a mért adattal rendelkező hazai oldalakat tekintve az Index megelőzte márciusban.

©