Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ef63bb89-8765-416a-ba02-0b49f2e151e0","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik kézben tartják az akkumulátoripari technológiát és a nyersanyagokat is – mondja Várkonyi Gábor autópiaci szakember. Interjú.","shortLead":"A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik...","id":"20240824_varkonyi-gabor-interju-elektromos-auto-europai-autoipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef63bb89-8765-416a-ba02-0b49f2e151e0.jpg","index":0,"item":"ce228dec-b252-4fba-a206-bf23c5c97268","keywords":null,"link":"/360/20240824_varkonyi-gabor-interju-elektromos-auto-europai-autoipar","timestamp":"2024. december. 23. 12:15","title":"Hogyan teszi tönkre az elektromos autó az európai ipart?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e8e0025-5dfe-43a1-807c-b43727966aa6","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"„Volt, hogy a rendező azt mondta, ne törődjek azzal, hogy a szereplő a fejlövés után még akciózik, vagy a színésznő magas sarkú cipőben lövöldöz az erdőben” – idézte fel Varga István, aki katonai szakértőként évtizedek óta segíti a legnevesebb magyar és külföldi rendezők filmjeit. Ha kell, tankot szerez, statisztákból farag katonákat, vagy fejlövések hitelességét ellenőrzi. Többek között neki köszönhető az Angyalbőrben sorozat is.","shortLead":"„Volt, hogy a rendező azt mondta, ne törődjek azzal, hogy a szereplő a fejlövés után még akciózik, vagy a színésznő...","id":"20241221_hvg-katonadolog-varga-istvan-katonai-szakerto-filmek-forgatasok-haborus-drama-akciofilm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e8e0025-5dfe-43a1-807c-b43727966aa6.jpg","index":0,"item":"794c9cff-d150-41e3-9991-141b6374f68c","keywords":null,"link":"/360/20241221_hvg-katonadolog-varga-istvan-katonai-szakerto-filmek-forgatasok-haborus-drama-akciofilm","timestamp":"2024. december. 21. 16:40","title":"„A falak hol legyenek véresek? Ha lelőtték a németeket, hogy estek össze?” – hollywoodi szuperprodukciók hitelessége is múlt Varga István katonai szakértőn","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Timothy Garton Ash arról írt, hogyan alakulhat az ukrán háború 2025-ben, a Die Welt a NATO jövőjét taglalja, a Financial Times pedig megkereste a pozitívumokat a most záruló évben. Válogatásunk a nemzetközi lapok írásaiból.","shortLead":"Timothy Garton Ash arról írt, hogyan alakulhat az ukrán háború 2025-ben, a Die Welt a NATO jövőjét taglalja...","id":"20241222_Nemzetkozi-lapszemle-kitol-fel-Vlagyimir-Putyin-es-mi-volt-jo-ebben-az-evben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"e93cb862-82f2-486d-bae0-d910b3307a77","keywords":null,"link":"/360/20241222_Nemzetkozi-lapszemle-kitol-fel-Vlagyimir-Putyin-es-mi-volt-jo-ebben-az-evben","timestamp":"2024. december. 22. 10:14","title":"Nemzetközi lapszemle: kitől fél Vlagyimir Putyin és mi volt jó ebben az évben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Múlt hónapban egy 14 éves fiút késeltek meg, miután a közösségi médiában összeveszett későbbi gyilkosával.","shortLead":"Múlt hónapban egy 14 éves fiút késeltek meg, miután a közösségi médiában összeveszett későbbi gyilkosával.","id":"20241222_albania-tiktok-betiltas-tinedzser-gyilkossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b.jpg","index":0,"item":"75f48b34-2bc7-4fe6-a4c1-89840e59654a","keywords":null,"link":"/elet/20241222_albania-tiktok-betiltas-tinedzser-gyilkossag","timestamp":"2024. december. 22. 12:54","title":"Egy évre betiltják a TikTokot Albániában egy tinédzser meggyilkolását követően","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26466f8b-7bbd-4686-906a-356cd57ca66f","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Először azt hitték, defekt miatt veszítette el az uralmát a sofőr a busz fölött. ","shortLead":"Először azt hitték, defekt miatt veszítette el az uralmát a sofőr a busz fölött. ","id":"20241221_brazil-busz-tragikus-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26466f8b-7bbd-4686-906a-356cd57ca66f.jpg","index":0,"item":"d64b54fd-1eab-46a0-94ca-eaaf7617b7d8","keywords":null,"link":"/vilag/20241221_brazil-busz-tragikus-baleset","timestamp":"2024. december. 21. 22:07","title":"Szikla zuhant rá, karambolozott és kigyulladt egy brazil busz, sokan meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16b16361-de27-4d02-9a36-f1cce73a7a6d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Vodafone Magyarország 2024. december 31. 15:00 és 2025. január 2. 7:00 között technikai átállást végez. Most állítja át rendszereit a jövő év elején One névre váltó szolgáltató. A vállalat tájékoztatása szerint az átállás ideje alatt az ügyfélkiszolgálás minden ügyfél számára minden csatornán szünetel, sok funkció és szolgáltatás nem – vagy nem az eddig megszokott módon – lesz elérhető.","shortLead":"A Vodafone Magyarország 2024. december 31. 15:00 és 2025. január 2. 7:00 között technikai átállást végez. Most állítja...","id":"20241223_vodafone-magyarorszag-leallas-technikai-atallas-one-hu-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16b16361-de27-4d02-9a36-f1cce73a7a6d.jpg","index":0,"item":"ff09ac7b-f3bb-4c35-85ec-85e9ca0133e2","keywords":null,"link":"/tudomany/20241223_vodafone-magyarorszag-leallas-technikai-atallas-one-hu-ebx","timestamp":"2024. december. 23. 09:54","title":"40 órás nagy leállás jön a Vodafone-nál, készüljön fel most, mert rengeteg szolgáltatás nem lesz elérhető","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a89c17d4-36ef-439e-9327-75593a33d74a","c_author":"Kozek Lél","category":"360","description":"Az elmúlt időben több kettős életet élő közszereplő – pap, konzervatív politikus – is lelepleződött. Van, aki <strong>ezen idővel túlteszi magá</strong>t, mint a politikai közössége által rehabilitált Szájer József. Mások, mint például Pajor András atya, a tagadásba menekülnek. A család, az ismerősök előtti megszégyenüléstől azonban nem csak az ismert emberek retteghetnek. A kettős életet élőknek sokszor a lelepleződés hozza el a megkönnyebbülést.","shortLead":"Az elmúlt időben több kettős életet élő közszereplő – pap, konzervatív politikus – is lelepleződött. Van, aki...","id":"20241222_kettos-elet-okai-homofobia-meleg-papok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a89c17d4-36ef-439e-9327-75593a33d74a.jpg","index":0,"item":"c8661a0f-7672-4767-92c0-c6d8911566b6","keywords":null,"link":"/360/20241222_kettos-elet-okai-homofobia-meleg-papok","timestamp":"2024. december. 22. 08:30","title":"Miért lehet valaki homofób, aki maga is meleg? – merő rettegés a kettős életet élők élete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e7fdf92-af2e-4c54-8da0-3d6e91cc6099","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Összeszedtük az év legérdekesebb futball-rekordjait.","shortLead":"Összeszedtük az év legérdekesebb futball-rekordjait.","id":"20241222_futball-labdarugas-real-madrid-rekordok-manchester-city-rodri-izrael-tizenegyesparbaj-veretlensegi-sorozat-varga-barnabas-legidosebb-legfiatalabb-jatekos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e7fdf92-af2e-4c54-8da0-3d6e91cc6099.jpg","index":0,"item":"584e40bd-e94f-4969-a59b-f808d1e4c43d","keywords":null,"link":"/sport/20241222_futball-labdarugas-real-madrid-rekordok-manchester-city-rodri-izrael-tizenegyesparbaj-veretlensegi-sorozat-varga-barnabas-legidosebb-legfiatalabb-jatekos","timestamp":"2024. december. 22. 13:00","title":"Tizenötödször BL-győztes a Real? Kit érdekel, amikor Izraelben villanyoltásig rugdosták a tizenegyeseket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mély szakadék tátong a magyar társadalom közepén: egyik oldalán állnak az internetezők, másikon pedig azok, akik talán soha nem lángoltak fel a háló iránt. A két – generációs szinten is elkülönülő – csoportot más és más üzenetekkel lehet elérni, és ez a szolgáltatók marketingstratégiáján is meglátszik.
A magyarok kétharmad része még mindig nem érez vonzalmat az internetezés iránt, s bár az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2006 végére a jelenlegi 2,7 millió internetező helyett kétmillióval többet szeretne látni, a passzív ügyfelek megszerzése mégiscsak az internetszolgáltatók, s nem a kormányzat feladata. Mégis, milyen üzenetekkel lehet rávenni az embereket arra, hogy vásároljanak internetet? „Az elsősorban fiatal, „internethez közelálló” rétegnek nincsenek motivációs problémáik, így meggyőzni sem kell őket arról, hogy netezzenek, inkább arról, hogy egy-egy akcióba szálljanak be, őket tehát árpromócióval, ajándékokkal próbáljuk megnyerni” – mondja a hvg.hu-nak Megyeri Tibor, a közel 120 ezer ADSL-előfizetővel rendelkező Axelero Internet lakossági marketingvezetője.
A fennmaradó, az internet iránt kevesebb érdeklődést mutató kétharmadhoz tartozók közül is könnyebben lesznek internetezők azok, akik irodai környezetben megszokták a számítógépek és a web használatát, valamint azok a családosok, akiknek gyermeke „hazahozza” az internet iránti igényt, s „megfertőzheti” szüleit is. A többiek számára azonban az internet még mindig kevés jelentést hordoz. „Nem szeretnénk arra várni, hogy mindenkit a gyermeke győzzön meg, inkább egy speciális piacépítő marketingstratégiával próbáljuk áttörni a gátat” – magyarázza az Axelero marketingvezetője, majd kifejti: „nem érdemes olyan általános szlogenekkel operálni, mint „az internettel minden megismerhető”; mi ezért próbálunk egy-egy szűk célcsoportot „offline” foglalkoztató problémára internetes megoldást találni”. A hamarosan kismamává, vagy frissnyugdíjassá válók például tartanak munkahelyi-baráti kapcsolataik felbomlásától, az elmagányosodástól. A nekik szóló brosúrák termékajánlat nélkül vázolják, helyzetükben hogyan vehetik használt az internetnek. Hasonló üzenet látható majd például a jegypénztáraknál vagy bankokban, ahol a sorban várakozók szeme előtt lévő plakát kényelmesebb online ügyintézésre buzdít.
„Nem csoda, hogy a fiatalok vonzódnak jobban a nethez, hiszen a tartalmak zöme nekik készül; egy idősebb ügyfél számára nem jelentkezik nyilvánvaló előnyként a háló, hiszen a napi ügyintézéshez, életviteléhez egyelőre még kevéssé használható” – világít rá egy akut problémára Grósz Judit, a kábelalapú hazai internetpiacot vezető UPC Magyarország Kft. marketing igazgatója, Hasonló akadályként jelentkeznek a kezdeti költségek is: egy új számítógép ára sokakat visszariaszt a vásárlástól vagy attól, hogy régi gépüket lecseréljék. A fogyasztók legtöbbjét pedig - az új technológiákkal szembeni gyanakvásuk miatt - még arról is nehéz meggyőzni, hogy csekkbefizetés helyett válasszák a bankátutalást, így az internetes vásárlás elterjedésére is várni kell még. Ugyanakkor kedvező tendencia az, hogy Magyarországon már most is jóval nagyobb arányban neteznek szélessávon, mint a nyugat-európai országokban. A UPC kampányaiban főleg szélessávú szolgáltatásának, a chellónak kedvező ár/érték arányát hangsúlyozza. „Próbáljuk tudatosítani mindenkiben, hogy hagyományos dial-up-netezésre is könnyen el lehet költeni 6-7 ezer forintot, amennyibe a legolcsóbb Chello-csomag kerül” – magyarázza a hvg.hu-nak a kábelnetes piacon 70 ezer előfizetővel rendelkező cég marketing igazgatója. Grósz Judit azt is hozzáteszi: a termékkampányok mellett imázskampányokra ugyan kevesebb forrásuk jut, de a UPC oroszlánrészt vállalt az informatikai tárca internet-népszerűsítő reklámfilmjének sugárzásában.
A televízióban jobban fut (Oldaltörés)
A legnagyobb szolgáltatók továbbra is ATL-kampányokban (above the line – vagyis elsősorban a tömegmédiában futó hirdetések útján), elsősorban a televízión keresztül próbálják eladni az internetet, a technológia iránt kevésbé fogékony fogyasztókat ugyanis könnyebb megnyerni a hagyományos, színes, „mosóporvilágban” forgatott hirdetésekkel. "A családokban a gyermek nyúzza ADSL-ért a szüleit, akiket azonban már offline kell elérni, mert úgy vásárolnak internetet, mint tisztítószert: termékimázs és ár alapján" – mondja Megyeri Tibor. Kérdés, hogy ezek alapján melyik terméket tartja vonzónak: a modemes internetet - alacsony presztízse miatt - biztosan nem, de – mint Grósz Judittól megtudtuk - az ADSL-t és a Chellót is ismerő ügyfelek a két szolgáltatás között nem érzékelnek nagy különbséget, legfeljebb a kiszolgálás, vagy az ismeretségi kör preferenciái alapján tűnik egyik vagy másik szolgáltató szimpatikusabbnak.
Az Axelero szerint 2005-ben – főleg a forgalomarányos ADSL bevezetése miatt - a piac színesedik majd és a szolgáltatók üzenetei is feltehetően specializálódnak majd egy-egy célcsoportra. Látványos kommunikációt hozhat még idén a kábelpiacon folyó UPC-Matáv verseny, illetve a GTS-Datanet arculatváltása. Az Axelero kommunikációjában az internetbiztonságra, a gyerekeknek szóló tartalmakra és a vezeték nélküli home-entertainment rendszerekre helyezne hangsúlyt, a UPC a bundling-re, vagyis a meglévő termékportfoliójában lévő szolgáltatások (internet, tv, telefon) együttes értékesítésére helyezi a hangsúlyt.
Nehéz volna megjósolni, mikor telítődik a hazai szélessávú internetpiac; mivel jelenlegi aránya az összes internetes kapcsolaton belül 56 százalék, a gyorsan elavuló modemes internetet elhagyók mind a szélessávú piac potenciális ügyfelei lehetnek. „A piac egyébként az elkövetkező öt évben bizonyosan növekedni fog, az ADSL-penetráció a magyar háztartásokban ezen idő alatt 35-40 százalékra emelkedhet” – vélekedik Megyeri Tibor, s elárulja: a belépő szintű szélessávú internetet már mint szükségszerű közműt pozícionálják, olyat, amely – a vízhez-villanyhoz képest – egy család kommunikációs igényét elégíti ki. Mindezzel együtt valószínűsíthető: az internet hasznosságáról akkor lehetne végérvényesen meggyőzni az embereket, ha a szórakoztató tartalmakkal egyidőben fejlődnének egy felnőtt ember napi ügyintézésével kapcsolatos teendőket megkönnyítő szolgáltatások is.
A Helyszínelők című krimisorozat (eredeti címén CSI - Crime Scene Investigation) új epizódjainak promotálásához a brit Five csatorna egy fiktív sorozatgyilkos dossziéját küldte szét a háztartásokba - írja a Media Guardian. Az általános elképedést nem követi bocsánatkérés.
Információs zárlat közepette, titokzatos teaserrel indult a TV2 hamarosan kezdődő napi sorozatának bevezető kampánya. A tizenhét állandó főszereplőt felvonultató sorozaton hónapok óta csaknem kétszáz ember dolgozik.
Rövid, ütős reklámszpotok árasztották el novemberben a kereskedelmi televíziókat. A harmadik legnagyobb hazai mobilszolgáltató pár másodperces filmjei tömörek, szellemesek, s nehéz rájuk reagálni.
A Vores Øl nevű sör boltban nem kapható, ellenben receptje és logójának paraméterei mindenki számára szabadon hozzáférhető. Itthon csak az ötletet díjazhatjuk, az otthoni sörfőzés ugyanis hazánkban engedélyköteles.