Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"69d7460e-aa99-44ee-8e5c-2f1b37e3124a","c_author":"Ranschburg Zoltán","category":"360","description":"Vannak, akik számára a Pride és az LMBTQ+ jogok a legfontosabb ügyek közé tartoznak: ők azok, akiket Orbán lelkiismeret-furdalás nélkül, színtiszta machiavellizmusból dob most a busz alá – magyarázza a helyzetet Ranschburg Zoltán, a Republikon Intézet vezető elemzője. ","shortLead":"Vannak, akik számára a Pride és az LMBTQ+ jogok a legfontosabb ügyek közé tartoznak: ők azok, akiket Orbán...","id":"20250301_Ranschburg-Zoltan-A-Pride-betiltasa-Magyar-Peternek-Orban-Viktor-valasztas-lmbtq-aldozatok-gumicsont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69d7460e-aa99-44ee-8e5c-2f1b37e3124a.jpg","index":0,"item":"5219ece0-517f-4192-99ce-97ef8a1b00ea","keywords":null,"link":"/360/20250301_Ranschburg-Zoltan-A-Pride-betiltasa-Magyar-Peternek-Orban-Viktor-valasztas-lmbtq-aldozatok-gumicsont","timestamp":"2025. március. 01. 15:32","title":"A Pride betiltása csapda Magyar Péternek, bármit is válaszol, a hatalmi játszmának áldozatai lesznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2e43533-ae76-4881-a1c6-02e4f96e8b25","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Tóth Gabi elmondta, miért vállalta el a fellépést a Fidesz kampányzáró eseményén.","shortLead":"Tóth Gabi elmondta, miért vállalta el a fellépést a Fidesz kampányzáró eseményén.","id":"20250227_toth-gabi-orban-karizmatikus-megjelenes-csavo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2e43533-ae76-4881-a1c6-02e4f96e8b25.jpg","index":0,"item":"0f2061e1-1cd2-40db-89a0-bd79cefa8e44","keywords":null,"link":"/elet/20250227_toth-gabi-orban-karizmatikus-megjelenes-csavo","timestamp":"2025. február. 27. 19:26","title":"Tóth Gabi Orbánról: Van egy ilyen karizmatikus megjelenése a csávónak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad9c72f2-3159-41d6-9b67-1ec86e6c1374","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A publicista azt mondta, elárulta Magyar Péter – de Orbán bűneinek tükrében ez aligha számít.","shortLead":"A publicista azt mondta, elárulta Magyar Péter – de Orbán bűneinek tükrében ez aligha számít.","id":"20250228_puzser-robert-orban-viktor-magyar-peter-rendszervaltas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad9c72f2-3159-41d6-9b67-1ec86e6c1374.jpg","index":0,"item":"17ea7796-7ed6-4c6e-9d18-400cd98fe86e","keywords":null,"link":"/itthon/20250228_puzser-robert-orban-viktor-magyar-peter-rendszervaltas-ebx","timestamp":"2025. február. 28. 10:29","title":"Puzsér Róbert: „A tizenöt éve tartó Orbán-rendszer legkeményebb éve jön”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az elnök mimikájából azonban arra lehet következtetni, hogy az amerikai-ukrán ritkaföldfém-üzlet megkötésének előestéjén Trump már nem akart emlékezni a múlt heti kirohanására.","shortLead":"Az elnök mimikájából azonban arra lehet következtetni, hogy az amerikai-ukrán ritkaföldfém-üzlet megkötésének...","id":"20250228_trump-zelenszkij-diktator-feher-haz-sajtotajekoztato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29.jpg","index":0,"item":"e2bf8e89-c290-4c8e-8720-10092fd370e6","keywords":null,"link":"/vilag/20250228_trump-zelenszkij-diktator-feher-haz-sajtotajekoztato","timestamp":"2025. február. 28. 06:18","title":"„Nem hiszem, hogy mondtam ilyet” – Trump már nem emlékszik rá, hogy lediktátorozta Zelenszkijt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60a2bfe0-f483-4247-8231-680ce33af6db","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Döntés egyelőre nincs, további egyeztetések várhatók. ","shortLead":"Döntés egyelőre nincs, további egyeztetések várhatók. ","id":"20250228_24hu-Tarifaemelesrol-targyaltak-a-taxisok-a-fovarossal-volt-aki-27-szazalekos-emelest-javasolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60a2bfe0-f483-4247-8231-680ce33af6db.jpg","index":0,"item":"5dcfed8c-1d23-4bfd-a4c1-35e40cd79bc4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250228_24hu-Tarifaemelesrol-targyaltak-a-taxisok-a-fovarossal-volt-aki-27-szazalekos-emelest-javasolt","timestamp":"2025. február. 28. 18:12","title":"24.hu: Tarifaemelésről tárgyaltak a taxisok a fővárossal, volt, aki 27 százalékos emelést javasolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e443bc2-9777-491a-a731-15fe70bbe651","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Bár autóból többet sikerült exportálni januárban, mint egy éve, villamos gépekből jóval kevesebbet. Az export volumenben és értékben is nőtt.","shortLead":"Bár autóból többet sikerült exportálni januárban, mint egy éve, villamos gépekből jóval kevesebbet. Az export...","id":"20250228_kulkereskedelmi-forgalom-magyar-gazdasag-ksh-statisztika-kivitel-export-behozatal-import","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e443bc2-9777-491a-a731-15fe70bbe651.jpg","index":0,"item":"3e437bc7-a0af-4a16-96f3-da92c1bae2cd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250228_kulkereskedelmi-forgalom-magyar-gazdasag-ksh-statisztika-kivitel-export-behozatal-import","timestamp":"2025. február. 28. 12:06","title":"Megindult az export, de ez nem repülőrajt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e87f2c3f-98cf-467c-9e96-00fa1eee377c","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Elmondása szerint olyan kevés doppingszert találtak a testében, ami semmilyen előnyt nem biztosított volna számára a versenyeken.","shortLead":"Elmondása szerint olyan kevés doppingszert találtak a testében, ami semmilyen előnyt nem biztosított volna számára...","id":"20250227_Imogen-Simmonds-szex-pozitiv-doppingteszt-triatlon-vizsgalat-barat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e87f2c3f-98cf-467c-9e96-00fa1eee377c.jpg","index":0,"item":"48c58e78-bf25-465b-ba4f-f898643376dc","keywords":null,"link":"/sport/20250227_Imogen-Simmonds-szex-pozitiv-doppingteszt-triatlon-vizsgalat-barat","timestamp":"2025. február. 27. 17:26","title":"Szexelt a barátjával, ezért lehetett pozitív a doppingtesztje – állítja egy női triatlonista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19449dcf-3dcb-4104-a327-ec96edfffbbe","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Márciusban New York központjában, a Union Square-en nyit hamburgerezőt a két és fél éve alapított Simon’s Burger két tulajdonosa, Tóth Máté és öccse, Simon.","shortLead":"Márciusban New York központjában, a Union Square-en nyit hamburgerezőt a két és fél éve alapított Simon’s Burger két...","id":"20250227_New-Yorkban-nyitnak-ettermet-a-Simons-Burger-magyar-tulajdonosai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19449dcf-3dcb-4104-a327-ec96edfffbbe.jpg","index":0,"item":"120e8275-444f-46bd-8277-a3b4841eaace","keywords":null,"link":"/kkv/20250227_New-Yorkban-nyitnak-ettermet-a-Simons-Burger-magyar-tulajdonosai","timestamp":"2025. február. 27. 17:22","title":"A magyar Simon’s Burger tulajdonosai New Yorkban nyitnak éttermet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miben bízzon az ember, a német autókban, vagy az ADAC-ban?
BMW
Miben bízzon az ember, a német autókban, vagy az ADAC-ban? A német autóklub legújabb felmérése szerint, mindkettőbe érdemes. A Németországban és Európában totum factumként elfogadott nagyszabású felmérésekében a megbízhatóságot és a meghibásodási arányokat helyezi a minőség értékelésének középpontjába. Az ADAC által odaítélt megbízhatósági díjat (Gelber Engel) tehát az a jármű kapja, amelyik 1000 autóból a legkevesebbszer romlott el, vagyis, amelyikhez a legkevesebbszer kellett kihívni a sárga angyalt. Természetesen ez csak egyfajta mintavétel az autópiacon, hisz a legtöbb márkának saját műszaki segélyszolgálata van, ám az ADAC tesztje Európában mégis a legelfogadottabb és leghitelesebb.
A díjat idáig kizárólagosan a japán járművek kapták. A távol-keleti konszernek - főképp a Toyota - 3 évvel ezelőtt még az első 9-10 helyezést is magának tudhatta. Igaz, a német autók - a mindig problémás márkák, mint Renault és Fiat előtt álltak a rangsorban, de jócskán lemaradva az ázsiai csapatoktól.
Ez a kép azonban megváltozni látszik. Néhány hete az ADAC kiosztotta a 2008-as Sárga angyal díjat. A lista szerint fordult a kocka: az első 10 helyezett között 8 német autógyártó áll, míg a japán márkákból csak két szereplő van rajta, az 5. és a 10. helyet.
A drasztikus változást két márka tekintetében érezhetjük igazán. A legnagyobb diadalt a BMW arathatta – miközben a Toyota óriási vereséget szenved. A bajor gyár mind a négy, magas árszínvonalú modellje a győztesek csúcsteljesítői közé tartoznak. A Sárga angyal minőség díjat a BMW X3 nyerte el. Mi történhetett a müncheni konszernben? Csoda?
[[ Oldaltörés: A német csoda ]]
Audi
A BMW-nél és az Audi-nál – magyarázza az ADAC szakértője, Thomas Kroher –javultak a gyártási folyamatok. A gyárak sokkal hatékonyabban dolgoznak, amely egyértelműen magával hozza a minőségi javulást is. Pontosan ez a magyarázata a Toyota korábbi sikereinek is. A Toyota City híres gyártási rendszere alapkövetelménynek számított sokáig, szinte minden autógyártónak követendő példát jelent. A gyárnál minden gyártósor felelőse ismeri a címszavakat: „poka joke-t”, vagyis az automatikus önkontrollt, minden dilettánsnak tudnia kell, „kaizen”, a folyamatos fejlesztési folyamat és a „muda” amely a költségnövekedést jelenti, és annak elkerülésére a cél.
Szinte hitvallásként terjedt el a Toyota-módszer a világ autószerelő üzemeiben. Számos kísérlet volt arra vonatkozóan, hogyan lehetne elsajátítani a japán precizitást, mentalitást. Egyes cégeknél a menedzserek úgynevezett japán-szobákat rendeztek be maguknak. A Jaguárnál pedig zöld-és fekete öveket osztottak a legjobb munkásoknak, ezzel is egy kicsit a dzsudó-misztikát utánozva. Az erőfeszítések azonban nem hoztak eredményt. Néhány gyár azonban úgy látszik, mégis csak tanult valamit az ellenféltől. Norbert Reithofer, a BMW egyik főnöke már évek óta hangoztatja: a legjobb példakép a Toyota. Mindenkinek ettől a gyártól kéne tanulnia: itt ugyanis minden kifogástalan és persze sokáig elérhetetlennek is tűnt. Most azonban talán végérvényesen sikerült megfejteni a titkot. Sőt, a német cégeknek sikerült túlszárnyalniuk a mestert. Mi történhetett a Toyotával? Talán elfelejtette a trükköket?
Mi lehet az oka annak, hogy a korábbi győztes így lecsúszott? Az idei rangsorban nincs Toyota gyártmány az első tíz helyezett között.
Toyota
A német Toyota-forgalmazó szóvivője, Jürgen Stolze így vélekedik erről: szó sincs arról, hogy a Toyota romlott volna le ennyire. Egyszerűen a többiek jelentősen feljavultak, jobbak lettek. Ők nem aludtak úgy el, mint mi. Időben, előbb, gyorsabban kapcsoltak, mint mi – nyilatkozta. Ez azonban nem magyaráz meg mindent. Hiszen, az eredmények szerint igenis rontott a Toyota, a vizsgálatok szerint például jóval több meghibásodás jelentkezett az autóknál, mint korábban. A Yaris – mely két évvel ezelőtt elnyerte a Sárga angyal-díjat – az ADAC tesztje szerint kétszer annyi hibát produkált, mint korábban. Ennél a modellnél tavaly 7,5 lerobbant autó jutott ezer példányra. A Golf-rivális Corolla esetében 8, a középkategóriás Avensisnél pedig 7,1 ezrelék volt a meghibásodási ráta. Ezek kifejezetten rossz mutatók – a Ford eredményei hasonlítanak.
ADAC-lista 2008
1. BMW X3 2. AUDI A2 3. BMW 1 4. BMW Mini 5. Mazda 3 6. Mercedes CLK 7. Audi A4/S4 8. BMW 3 9. Mercedes SLK 10. Mitsubishi Space Star
Az első helyezett BMW X3 alig több mint egy meghibásodást produkált 1000 autóból. Ezt a számot szinte lehetetlenség felülmúlni, hiszen ez gyakorlatilag hibátlan kocsit jelent. – mondta Kroher. Az 1,1 ezrelékes érték olyan problémákat jelent, melyekről a gyárak nem tehetnek: ilyen például az akkumulátor lemerülése abban az esetben, amikor bekapcsolva hagynak egy fogyasztót. A Toyota-képviselője erre az eredményre csak közhelyekkel tudott válaszolni: felismertük a problémát és dolgozunk már a megoldásokon.
[[ Oldaltörés: Mi történt a japánokkal? ]]
toyota
A legnagyobb gondot a költséghatékonyság jelenti. Vagyis a Toyotánál viszonylag kis teljesítményű akkumulátorokat alkalmaznak. Éppen ezért mostantól jóval nagyobb kapacitású akksikat szerelnek majd a járművekbe. Ez azonban még nem elég a jó eredményhez. Hiszen a cégnek további hibákat – pl. az indítómotor, a turbófeltöltő, az automata sebességváltó, a kuplung és az ablaktörlőt hajtó szerkezet meghibásodásai – is ki kell javítania. Bár Stolze szerint ezek aprócska gondok, mégis az elmúlt évben több típus visszahívására kényszerült a cég. A Toyota saját luxusmárkája, a Lexus terepjárója esetében például rendszeresen előfordult a lábszőnyeget rögzítő kapcsok kilazulása, emiatt pedig a szőnyeg blokkolhatta a gázpedált. Más típusoknál pedig a kormányszerkezet működött rosszul.
Mazda
A javításokat már elkezdték az Aurisnál már láthatók az eredmények – mondta Stolze. Ez azonban még nem lesz elég ahhoz, hogy a Sárga angyalt ismét elnyerje a Toyota. Éppen ezért a cég mindenképpen tanulmányozni fogja az ADAC eredményeit, melyekből kiderül az is, milyen kritériumoknak kell megfelelni ahhoz, hogy a vevők is elégedettek legyenek.
A végső magyarázat szerint a probléma legfőbb oka, hogy a hirtelen megnövekedett kereslettel nem tudták biztonsági szempontból tartani a lépést. Az utóbbi években ugyanis az évi 9,5 millió eladott autóval a Toyota a második legnagyobb gyárrá nőtte ki magát. A cég vezetője, Kasuaki Watanabe önkritikát gyakorolt nyilatkozatában: - A mennyiség nem minden. Feltétlenül javítanunk kell a minőségen, még akkor is, ha ezzel lassítunk a tempón, és nem tudunk annyi autót gyártani, mint korábban.
2005-ös ADAC-lista
1. Toyota Avensis 2. Toyota Yaris 3. Mazda Premacy 4. Toyota Corolla 5. Toyota RAV 4 6. Mitsubishi Colt 7. BMW Mini 8. Mazda MX 5 9. Honda Civic 10. Mazda 626
A legtöbb meghibásodást azokban a Toyotákban regisztrálták, mely az anyagyártól távol készült. Vagyis a legtöbb gond az európai gyárakban összeszerelt autókkal volt. Ezzel a problémával egyébként egy másik távol-keleti cégnek is szembe kellett már néznie. A Nissan cég például szintén nagy minőségromlást produkált, amikor gyárat nyitott Angliában és Spanyolországban. A Renault-partner azonban hamar észbekapott és egyik modelljével például jobb eredményt ért el, mint a Toyota.
A szintén régóta Európában is gyártott Mazda és Honda modellek – Kroher szerint – állandóan tartják a magas színvonalat. A Mazda például egyik típusával – az élmezőnyben végzett. A Toyota egyetlen sovány vigasza a Prius lehet, mely nem bukott meg totálisan az ADAC-teszten.