szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Oettinger R500 öthengeres motorja 518 lóerőt produkál 150 ezer euróért.

Amikor már a szalonból kigurulhat a család egy 300 lóerős Golf kombival, valamint készülőben van a 400 lóerős csúcskivitel, komolyan fel kell kötnie a gatyát a típusra szakosodott tuning-műhelyeknek, ha fel akarják hívni magukra a figyelmet. Ez most maximálisan sikerült a német Oettinger cégnek, ugyanis bemutatták az eddigi talán legerősebb és legdrágább Golfot, R500 néven.

Oettinger R500
Oettinger

A kompakt szupersportautóban az Audi 2.5-ös öthengeres TFSI benzinmotorja dolgozik 518 lóerős teljesítménnyel és 680 Nm maximális nyomatékkal, amihez meglepő módon manuális váltót párosítottak. Ahhoz, hogy ekkora erőt csikarjanak ki a győri motorból nagyobb turbót, kovácsoltfém dugattyúkat, és jelentősen módosított motorvezérlő elektronikát alkalmaztak, valamint a légszűrő-, a hűtő- és a kipufogórendszert is lecserélték komolyabb darabokra.

Oettinger R500
Oettinger

Az eredmény 3,4 másodperces nulla-százas sprint, ami gyorsabb egy korai Lamborghini Gallardonál, továbbá a végsebessége is kellően eszement, hiszen könnyedén megfutja a 300 kilométer/órát. Mindennek persze komoly ára van, hiszen az Oettinger 150 ezer kér a limitált szériás modellért, ami átszámítva meghaladja a 45 millió forintot.

Oettinger R500
Oettinger

Ha ez nem lenne elég, érdemes egy picit várni, hiszen már dolgoznak a 600, 650 és 750 lóerős verziókon is, még több pénzért.
Oettinger R500
Oettinger

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!