szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Porsche új „T-Hybrid” rendszere nem igazán hasonlít semmi máshoz.

Eljött az a pillanat is, hogy a Porsche 911-es már nem csak pusztán benzines, boxermotoros sportkocsi. Igaz, egyelőre csak a GTS verziója, de már kicsit villamos hajtású is.

A hibrid rendszer persze a Porschénál sem újdonság, jó ideje vannak már a kínálatukban ilyen modellek, de legendás 911-es T-Hybrid rendszere kicsit más. Az elnevezése is arra utal, hogy a turbóval kapcsolatos, és valóban, itt a turbót segíti ki részben egy villanymotor, és nem a többi hibridhajtáshoz hasonlóban csak a váltóba szerelt villanymotor kapcsolódik be a hajtásba.

Porsche 911 T-Hybrid
Porsche

A turbó alapvetően azt a célt szolgálja nagyon hatékonyan, hogy a motorok magasabb fordulatszámon is elegendő levegőt kapjanak. A rendszer „egyszerűen” működik, a motorból távozó kipufogógáz megforgatja a turbót, ami a másik oldalán friss levegőt kezd beszívni, és minél jobban forog, annál több friss levegőt szállít a motorba. Az így beszívott nagy mennyiségű levegővel pedig máris hatalmas teljesítmények érhetők el a motorban.

A gond az, amíg felforog a turbó, és elkezdi a friss levegőt szállítani. A Porsche ezt gyorsítja meg egy elektromos motorral megtámogatott turbófeltöltővel, ami pont azt szolgálja, hogy alacsony fordulatszám mellett is szinte azonnal felépüljön a turbónyomás, és rögtön ott lehet a nagyobb teljesítmény. Ez az elektromos motor ráadásul önmagában kis generátorként is funkcionál, ahogy megforgatja a kipufogógáz, és akár 11 kW (15 LE) elektromos energiát állít elő.

Porsche turbó villanymotorral
Porsche

A rendszernek még van egy hagyományos hibrid eleme is a váltóban, egy 48 kW-os villanymotorral, amit egy akkumulátor táplál.

A fejlesztéseknek köszönhetően az új 911 GTS teljesítménye 541 lóerő, a gyorsulása 0-ról 100 kilométer/órára mindössze 3,0 másodperc. A maximális sebessége 312 km/h. A 911 T-Hybrid képességeire nincs jobb bizonyíték, mint hogy a Nürburgring Nordschleife pályán 8,7 másodperccel jobb köridőt ment az előző 911-nél.

A modell egyébként a hírek szerint majd az év végén kerül a kereskedésekbe Németországban, és a legolcsóbban 170 600 euróért, vagyis nagyjából 68 millió forint környékén lehet majd hozzájutni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!