szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A most épülő magyar és török gyárak kapacitása félmillió autó lehet évenként, ezek mellé jöhet egy harmadik gyár is.

A kínai BYD tovább terjeszkedne Európában, és egy harmadik autógyár mellett egy akkumulátorgyártó üzem létesítését is fontolgatja – írja a Bloomberg. Stella Li, a vállalat menedzsere szerint a következő másfél évben dönthetnek az új gyár helyszínéről, amely – ha a korábbi példákból indulunk ki – legkorábban 2028 második felében kezdhetné meg a termelést. Az akkumulátorgyár helyszíne és üzembe helyezése viszont még bizonytalan, és a vállalat részéről erről nem közöltek konkrétumokat.

A BYD európai terjeszkedését részben a 2024-től bevezetett uniós vámok indokolják, amelyek jelentősen megdrágítják a Kínából behozott elektromos járműveket. A magyarországi – ahol a Dolphin és az Atto 3 modellek készülhetnek –, valamint a törökországi üzem mellett egy harmadik európai gyárral a BYD nemcsak a helyi gyártási kapacitását növelné, hanem versenyképesebb is maradhatna az európai piacon. A most épülő két üzem kapacitása 450-500 ezer autó lehet évente. Az akkumulátorgyár megépítésével az EU-n belüli hozzáadott érték is növekedne. (Az akkugyár helyszíneként pedig hazánk is szóba jöhet.)

A döntéssel azonban a BYD egyelőre kivár még, annak fényében is, hogy a BYD 2024-ben 4,25 millió személygépjárművet adott el világszerte, ami 41 százalékos növekedés 2023-hoz képest, és az elemzők arra számítanak, hogy körülbelül 5,5 millió autót adnak el 2025-ben. Az idei exportja pedig január–februárban 124 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest, közel 60 ezer autóval.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!