Az angol Thatcham biztosítási kutatóintézet Európában értékesített 114 autótípus üléseivel és fejtámláival hajtott végre kiterjedt törésteszt-sorozatot, amelynek végén maximális minősítést adott a Saab 9-3 Sport Sedannak. A vizsgálat során értékelték a ráfutásos ütközéskor fenyegető nyaksérülés elleni védelmet is.
Az üléseket „gyenge”, „határeset”, „elfogadható” vagy „jó” kategóriába sorolták, és a Saab 9-3 Sport Sedan a „jó” csoportba került. Ez az eredmény alig egy hónappal azután született, hogy az amerikai IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) oldalütközés-tesztjében a „legjobb választásnak” minősítették a Saab 9-3 Sport Sedant. A Saab 9-3 Sport Sedan első ülésein alapfelszerelés a Saab Aktív Fejtámla (SAHR), amely a fej és a hát mozgását mérsékli ráfutásos ütközéskor.
„Azok a jelentős tesztek, amelyeket mostanában hajtott végre a Thatcham és más országok, például az Egyesült Államok és Németország több intézete, arra vallanak, hogy kezd gyümölcsöt hozni a mi úttörő munkánk,” mondta Per Lenhoff, a Saab Automobile ütközésbiztonsági felelőse. „A ráfutásos ütközés ritkán életveszélyes, viszont gyakran okoz élethosszig tartó sérülést és felesleges szenvedést. A legújabb vizsgálatok megerősítik azokat az eredményeket, amelyekre itt a Saabnál és a svéd Folksam biztosítónál jutottunk.”
A Thatcham tesztje geometriai és dinamikus részből áll. Az elsőben a fej és a fejtámla relatív helyzetét mérik egy középtermetű férfinak megfelelő bábuval. Ezután szánra szerelt üléssel végrehajtják a töréstesztet. A felhasznált ”BioRID" bábu a svéd Chalmer’s Műszaki Egyetem, a Saab Automobile, a Volvo és az Autoliv közös fejlesztése.
További információk a tárgyról: http://www.thatcham.org/