Az új Lexus IS 250 – Lendületbe hoz (x)

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

"A Lexusnál a tökéletességre törekszünk. Mérhetetlenül ügyelünk a részletekre, amiknek a legtökéletesebben kell együttműködniük." Suguya Fukusato, Lexus főmérnök

Az IS már megjelenésében is lendületet sugall. Az erőteljes, dinamikus vonalvezetésű karosszéria, a széles, határozott orr-rész, az alacsonyan elhelyezett hűtőmaszk és a letisztult, izmos vonalvezetés a motorháztetőn mind az autó dinamikáját hangsúlyozza. Egyenként vizsgálva valamennyi elem figyelemfelkeltő, ugyanakkor újabb információval is szolgál. Egyszerre van jelen a kifinomult erő, az egyensúly és a kidolgozott tökéletesség. Ám az IS fő erénye talán mégis az, hogy mindegyik tulajdonság kapcsolódik az előzőhöz, s ez által egységet formálnak, amely ugyanolyan tetszetős, mint amilyen megnyerő. Ily módon az IS megtestesíti azt az új tervezési filozófiát, melyet   legjobban a 'mélyreható egyszerűség' és 'kifinomult elegancia' kifejezések fejeznek ki. Ezen tulajdonságok az IS utasterében is kézzel foghatók. A kényelmet szolgáló csúcstechnológia részeként az IS alapkivitelben kínálja a kulcs nélküli ajtónyitást: csupán meg kell érintenie a kilincs belső oldalát, s mind a négy ajtózár reteszelése oldódik.



Az új IS sorozat elsőként bemutatott változata az IS250, melyben egy új, 2,5 literes V6-os motor dolgozik. Ehhez jön még a kettős VVT-i technológia, vagyis a szívó- és kipufogó-oldali szelepek vezérlési idejének változtatása is. Ez biztosítja a leghatékonyabb üzemanyag-felhasználást a legnagyobb teljesítmény, a minimális fogyasztás és a csekély károsanyag-kibocsátás érdekében. A motor 208 lóerős teljesítményt ad le 6,400-as percenkénti fordulatszámnál, a legnagyobb nyomatéka pedig 250 Nm 3,800-as fordulatszámnál.



Az IS teljesen új, 2,5 literes V6-os benzinmotorral is kapható, amelynek kifinomult teljesítménye lágy és egyenletes. A fejlett, követlen befecskendezésnek köszönhetően az üzemanyag rendkívül kis méretű részecskék formájában jut az égéstérbe, így fenntartható az egyenletes benzin-levegő arány, aminek eredménye a lenyűgöző hatékonyság és az élénk gázreakciók.

Az új Lexus IS 250-es típusnál is nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra. Vegyük csak példaként az intelligens AFS adaptív első világítás, a tíz légzsák, köztük az ebben a kategóriában elsőként a alkalmazott térdlégzsákok és duplakamrás légzsákok. Az automatikus váltóművel szerelt IS 250-es modell különleges ütközés-megelőző biztonsági rendszert is kapott (PCS), amely az adaptív sebességtartó automatikával (ACC) működik együtt.