Megszűnt a kapus díjfizetés az M5-ös autópályán, és a Budapesttől Kiskunfélegyházáig tartó teljes szakaszon - az állami tulajdonú sztrádákhoz hasonlóan - matricával lehet autózni. Az áttérést azzal vállalták az alföldi sztráda korábbi többségi tulajdonosai, az osztrák Bau-Holding és a francia Bouygues, hogy a befektetett tőkére vetített profitot 7 százalékról 14 százalékra emelhetik. Az állam csaknem 40 százalékos részesedést vásárolt a sztrádát működtető Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-ben, és megegyeztek, hogy a külföldi befektetők építhetik az M5-ös Szegedig tartó szakaszát is. A 2004-re tervezett, összesen 57 kilométer gyorsforgalmi utat - az M30-as Nyékládháza-Miskolc, az M7-es Becsehely-Letenye, az M3-as Polgár-Görbeháza, valamint az M70-es Tornyiszentmiklós-Letenye szakaszát - az év végéig átadták a forgalomnak. A kormány úgy döntött, zömében magántőke bevonásával építi a sztrádákat, a meglévők koncesszióba adásától jövőre 137 milliárd forint bevételt remél. Decemberben bejelentették: januártól átlagosan 15 százalékkal drágulnak az autópályadíjak.
Matricás autózás
Utolsó frissítés:
MÁRCIUS 12.