Sztrádaépítők bírsága

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

JÚLIUS 22.

Kőkemény versenykorlátozás miatt fennállása óta a legmagasabb, 7,043 milliárd forintos bírságot szabta ki öt útépítő vállalkozásra a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa. Úgy találta, hogy a Medgyessy-kormány első, 2002. évi sztrádaközbeszerzésén a Strabag Rt., a Betonút Rt., a Hídépítő Rt., az Egút Rt. és a Debmút Rt. előre megegyezve a nyerő ajánlatban összesen 60 kilométernyi autópálya-szakasz 128 milliárd forintos építési munkáit osztotta fel egymás között. A bírság még nem folyt be a GVH-hoz, mivel a cégek megtámadták a határozatot, a jogerős ítéletig kérve a bíróságtól a befizetés felfüggesztését - első fokon eredménnyel. A GVH 2004-ben több mint megtízszerezte az előző évben összesen kivetett 800 millió forint bírságot. Főként közbeszerzési eljárásokon nyertes (a versenytanács szerint összejátszó) építőipari cégekre járt rá a rúd: a fővárosi Bartók Béla út felújítása és a Bocskai csomópont átépítése kapcsán - részben a monstre sztrádaügy szereplőire - 245 millió forint, a fővárosi Fiumei úti nyugdíjbiztosító-székházat felújító három cégre 590 millió forint, a Kaposvári Egyetem hallgatói központját építő két cégre - köztük a nyugdíjbiztosítós ügyben is megbírságolt Baucont Rt.-re - 298 millió forint büntetést szabott ki a GVH.