Cannavaro a világkupával. A Puma ugrani készül © AP |
A Puma volt kezdetben a mostani világbajnokság fő szállítója, és Olaszország mellet még 12 afrikai és ázsiai labdarúgó válogatottat szponzorált, - ezek azonban már a korai szakaszban kihullottak a vetélkedőből. A vállalat a múlt héten közölte, hogy a focival kapcsolatos termékeinek eladásai 2006 első felében 40 százalékkal bővülhettek a múlt év első feléhez képest a vb jóvoltából. Bizakodó az Adidas is, amely ugyan két olyan vezető csapatot, a németet és a franciát támogatta, amelyek az olaszokkal szemben maradtak alul, de a cég reménykedik, hogy több mint 3 millió trikót fog értékesíteni az idén. Az Adidas látta el egyébként labdákkal, a bírókat pedig felszereléssel az idei vb-n.
Az Adidas a legnagyobb értékesítési reményeket a több mint 1,5 millió német, a mintegy 500 ezer francia és 300 ezer argentin trikó eladásához fűzi - ez utóbbi csapat volt a az Adidas harmadik legnagyobb támogatottja.
A Nike hozzájuk képest peches cégnek számít, mivel fő partnere, Brazília már a negyeddöntőben vesztett a franciákkal szemben, a szintén általa szponzorált Portugália pedig a harmadik helyért vívott meccsen maradt alul a németekkel szemben.
Szakértők szerint egy-egy nevesebb válogatott támogatása kétszámjegyű eurómilliókba kerülhet a sportszergyártóknak, míg a kisebb csapatok, Trinidad ésTobago támogatása ingyenes. Azok a csapatok, amelyek gyengébben szerepelnek, elveszthetik szerződésekeit, mint ahogyan az Szaud-Arábiával történt 2002 után, amikor is a csapat hamar távozásra kényszerült a németekről elszenvedett 8-0-ás vereség után.
Ami a jövőt, a 2010-ben a Dél-Afrikában rendezendő vb-t illeti, erre az eseményre a Puma jól pozícionálta magát, hiszen 10 afrikai válogatottal is szerződéses viszonyban áll. A vendéglátó országot viszont az Adidas szponzorálja.