A Puma legyőzte az Adidast

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A német Puma sportfelszereléseket gyártó vállalat, amely a labdarúgó világbajnokság győztes csapatát szponzorálta, első ízben arathat győzelmet az Adidas felett, amely a vesztes francia csapat szponzora volt. Az olasz csapat mezének másolatai révén a Puma felfutó forgalom elő nézhet.

Cannavaro a világkupával.
A Puma ugrani készül
© AP
A sportszergyártók ádáz harcot vívtak egymással, eurómilliókat áldoztak márkáik, sportcipőik népszerűsítése, az eladások felfuttatása érdekében. 2002-ben a Nike uralta a piacot, hiszen e cég szponzorálta a német csapatot legyőző brazil csapatot. A Nike eladásai felfutottak a négy évvel ezelőtti brazil vb-győzelem után, míg az Adidas a 2004 évi görög Eb-győzelem után tapasztalhatta meg ugyanezt.

A Puma volt kezdetben a mostani világbajnokság fő szállítója, és Olaszország mellet még 12 afrikai és ázsiai labdarúgó válogatottat szponzorált, - ezek azonban már a korai szakaszban kihullottak a vetélkedőből. A vállalat a múlt héten közölte, hogy a focival kapcsolatos termékeinek eladásai 2006 első felében 40 százalékkal bővülhettek a múlt év első feléhez képest a vb jóvoltából. Bizakodó az Adidas is, amely ugyan két olyan vezető csapatot, a németet és a franciát támogatta, amelyek az olaszokkal szemben maradtak alul, de a cég reménykedik, hogy több mint 3 millió trikót fog értékesíteni az idén. Az Adidas látta el egyébként labdákkal, a bírókat pedig felszereléssel az idei vb-n.

Az Adidas a legnagyobb értékesítési reményeket a több mint 1,5 millió német, a mintegy 500 ezer francia és 300 ezer argentin trikó eladásához fűzi - ez utóbbi csapat volt a az Adidas harmadik legnagyobb támogatottja.

A Nike hozzájuk képest peches cégnek számít, mivel fő partnere, Brazília már a negyeddöntőben vesztett a franciákkal szemben, a szintén általa szponzorált Portugália pedig a harmadik helyért vívott meccsen maradt alul a németekkel szemben.

Szakértők szerint egy-egy nevesebb válogatott támogatása kétszámjegyű eurómilliókba kerülhet a sportszergyártóknak, míg a kisebb csapatok, Trinidad ésTobago támogatása ingyenes. Azok a csapatok, amelyek gyengébben szerepelnek, elveszthetik szerződésekeit, mint ahogyan az Szaud-Arábiával történt 2002 után, amikor is a csapat hamar távozásra kényszerült a németekről elszenvedett 8-0-ás vereség után.

Ami a jövőt, a 2010-ben a Dél-Afrikában rendezendő vb-t illeti, erre az eseményre a Puma jól pozícionálta magát, hiszen 10 afrikai válogatottal is szerződéses viszonyban áll. A vendéglátó országot viszont az Adidas szponzorálja.