A cég az online hirdetési bevételek növekedését meglovagolva hozta a kétszeres eredményt, cáfolva a kétkedőket, akik egy újabb dotkom-lufi kialakulásától tartottak.
A Yahoo! nyeresége 205 millió dollár, részvényenként 14 cent volt az egy évvel korábbi 101 millió dollár, részvényenként 7 cent után. A szakértők 11 cent részvényarányos eredményre számítottak. A cég bevétele az első negyedévben 550 millió dollárról 821 millió dollárra bővült, ami 49 százalékos emelkedés. Az elemzők kisebb, 798 millió dolláros bevételre számítottak.
Kedden a Yahoo! árfolyama a Nasdaq-on 65 centtel 33,20 dollárra nőtt, a tőzsdeidőn túli Inet kereskedésben további 4,8 százalékkal 34,80 dollárra drágult. Az elemzők szerint a rivális Google követi majd a Yahoo!-t, amikor az online hirdetési szektor legdinamikusabban fejlődő ágazata, a fizetett keresések száma növekedésnek indul.
A Google is jelentősen, a szakértők által vártnál jóval nagyobb mértékben növelte idei első negyedévi adózott eredményét és bevételét. A cég 369,2 millió dollár, részvényenként 1,29 dollár adózott eredményt közölt a negyedév alapján az egy évvel korábbi 64,0 millió dollár, részvényenként 24 cent után. A szakértők 92 cent eredményre számítottak. A cég teljes bevétele 1,26 milliárd dollárra bővült a tavalyi első negyedévi 651,6 millió dollárról; az elemzők várakozásában 731 millió dollár bevétel szerepelt.
Visszaszorulóban a tévé
Az eredmények összecsengenek a Zenith Optimedia nemzetközi piackutató intézet felmérésével, amely szerint az interneten megjelenő reklámokra évről-évre többet fognak költeni, s elsősorban a televíziós reklámok kárára. A Zenith előrejelzése 9,5 százalékra módosította az online hirdetésekre fordított pénzek arányát, s a jövő évre nézve ugyanezt az értéket 12 százalékban állapította meg.
Az elemzés szerint a teljes piac a következő években is bővülés elé néz és két év múlva is a tévének jut a legnagyobb rész, világszerte a hirdetési büdzsék 37,8 százaléka kerül ide. Visszaesés mellett az újságok aránya ekkorra 29,3 százalékra tehető, míg az internetes reklámköltés kétszámjegyű növekedésre számíthat és 2007-re 4,4 százalékos részesedéssel bír majd.
A globális reklámpiac idén 5,4 százalékkal növekedhet, jövőre és 2007-ben ennél nagyobb arányban. A világ GDP-jének csaknem 1 százalékát a reklámbevételek adják. Az online hirdetések növekvő népszerűségét látva több cégvezető a piac alapvető megváltozását jósolta. Az online reklámpiaci változás a tavalyi év második felében kezdődött, amikor a Google és a Yahoo! is hatalmas bevételnövekedésről számolt be.