Az NHH szerdai közleménye szerint a hatóság fennállása során az eddigi legnagyobb összegű bírságot szabta ki a mobilszolgáltató társaságra.
Az indoklás szerint a T-Mobile, mint jelentős piaci erejű szolgáltató, jogsértő magatartásával korlátozta a hatékony versenyt, nem felelt meg az üzleti tisztesség követelményének, és a többi szolgáltató indokolatlan többlet kiadásokra kötelezésével súlyosan sértette az elektronikus hírközlési tevékenységet végzők érdekeit.
Az NHH tanácsa szeptemberben indított felügyeleti vizsgálatot a T-Mobile-nál. A vizsgálat során kiderült, hogy a T-Mobile a beszédcélú hívásvégződtetési szolgáltatást az általa kialakított csúcsidős és csúcsidőn kívüli díjakkal számítva percenként 1,43 forinttal magasabb átlagdíjon nyújtotta az NHH tanácsának júliusi határozatában megállapított 27,17 forintos percdíjnál.
A vizsgált június-szeptemberi időszakban ezzel az árszinttel számolva a T-Mobile az előírt átlagdíjhoz képest közel 900 millió forint jogosulatlan árbevételt ért el a többi szolgáltató és a fogyasztók kárára - állapította meg az NHH.
A hírközlési hatóság a bírság kiszabása mellett arra kötelezte a T-Mobile-t, hogy az érintett szolgáltatókkal haladéktalanul számoljon el, és a szolgáltatást olyan csúcsidős és csúcsidőn kívüli díjakon nyújtsa, amelyek megfelelnek a határozatában megállapított átlagdíjnak.