A klasztert 11 magyar logisztikai szolgáltató és ügyfeleik hozták létre annak támogatására, hogy Magyarország a logisztikai tevékenység közép-európai központjává váljon. A vasúti, közúti és hajózási társaságok annak érdekében fogtak össze, hogy felgyorsítsák a különféle közlekedési módokat használó szolgáltatási rendszer bevezetését, amit az EU közlekedési politikája is támogat.
A tagságnak feltétele a jelentős árbevétel, amit jelez, hogy a klaszternek tagja többek között a GYSEV, a Masped Rt., a MÁV Cargo és a Mol Rt. Az elnök ismertetése szerint a cél, hogy a szakmai tömörülés a logisztikai iparág összes szolgáltatását lefedje. A non-profit szervezetet a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a logisztikai szakma szócsöveként ismeri el – mondta Horváth Miklós utalva arra is, hogy a többi logisztikai szövetséggel együttműködést terveznek.
Az elnök hangsúlyozta, hogy a klaszterben jelenlévő vállalatok vezetői felismerték: Magyarország növekvő logisztikai fontossága azt kívánja, hogy határainkon túlnyúló szervezet jöjjön létre. S bár az alapító tagok mind magyar tulajdonban lévő vállalatok, a klaszter nyitott minden belépni szándékozó cég előtt. Az MLK azzal is hozzájárul majd a külföldi beruházások vonzásához, hogy ismerteti azokat a logisztikai befektetési lehetőségeket, amelyeket Magyarország kínál.
Magyarország lehet az európai áruforgalom fordítókorongja
Utolsó frissítés:
Magyarországnak ki kell használnia annak a gazdasági előnyeit, hogy a jövőben a növekvő kelet-nyugati és észak-déli áruforgalom központi logisztikai szolgáltatójaként szerepelhet – fejtette ki Horváth Miklós, az újonnan létrehozott Magyar Logisztikai Klaszter (MLK) elnöke.