A felmérés vezetői szerint a céges blog ragyogó üzleti eszköz lehet, hiszen olcsó, jól behatárolt a célközönsége és a vállalkozás arculatának is nagyon jót tesz. A céges blog emellett (burkolt) reklámra is felhasználható, illetve a konkurens cégek alaptalan vádaskodásaira is könnyen lehet válaszolni rajta keresztül.
A cégek számára egyértelműek a blogokban rejlő lehetőségek, annál érdekesebb viszont a felhasználók hozzáállása a kérdéshez. Különös kettősség figyelhető meg: egyik oldalról a céges weblapon lévő blogot mérvadó információs forrásként és döntést segítő eszközként használják. Másrészről pedig a felmérés résztvevőinek közel 60 százaléka szerint jogos, ha egy cég cenzúrázza saját blogját, és a bloggereknek soha nem szabadna bizalmas vagy belső információt megosztani a nagyközönséggel. A megkérdezettek 15 százaléka szerint a cégeknek joguk van kirúgni alkalmazottjukat, hogyha „helytelen" blogot írnak. Mindez jelzi, hogy a felhasználók tudatában vannak, hogy esetleg manipulálhatják őket.