Tovább a 2004-es úton vagy lassulás?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vajon minek köszönhető a blogírás és -olvasás népszerűségének 2004-es robbanásszerű növekedése? Van-e esély a gyors terjedés fenntartására vagy csupán egy átmeneti hullámról van szó?

Bár a blogok száma az Egyesült Államokban – többek között a 2004-es elnökválasztási kampánynak köszönhetően - meredeken ível felfelé, a lakosság jelentős hányada még mindig nincs tisztában a szó jelentésével.
 
Míg 2004 februárjában az internetezők 17 százaléka olvasott blogokat, addig novemberre már 27 százalékra nőtt arányuk – áll a Pew internetkutató cég felmérésében. Az online populáció 7 százaléka rendszeres olvasó, vagyis közel 8,4 millió amerikai olvasott az utóbbi 24 órában valamilyen blogot. A Forrester piackutató cég felmérése szerint ellenben a rendszeres blogolvasók az internethasználók 5 százalékát teszik csak ki.
 
A Harris Interactive közvélemény-kutató kifejezetten a politikai blogok olvasottságára volt kíváncsi. A megkérdezett 2630 felnőtt internetező 44 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább egyszer olvastak már politikai naplót.
 
Nem meglepő, hogy az idősebb internetezők körében jóval kisebb a blogok iránti érdeklődés: a Gallup közvélemény-kutató cég a CNN-nel és a USA Today-el közösen készített felmérése szerint a 65 év feletti korosztályban tízből kilencen sosem olvastak blogokat. A Forrester által közölt eredmények is egyértelműen a fiatalok műfajaként értelmezi a blogolást, eredményeik szerint a 18-24 éves korosztály köreiben kétszer akkora a webnaplók olvasása iránti érdeklődés, mint a teljes lakosságra vetítve.
 
A Pew legfrissebb adatai szerint a blogolvasási hajlandóság erősen hullámzó, az elnökválasztás kapcsán megindult erősödés az idén valószínűleg lassulni fog.