Az amerikai eMarketer piackutató cég nem reprezentatív felmérése szerint a nagy amerikai vállalatok négy százaléka üzemeltet nyilvános blogot, s még ennél is kevesebben vannak, akik rendszeresen frissítik webnaplóikat. A kisebb cégeknél a blogírási hajlandóság a nagyvállalatokénál is alacsonyabb.
Az eMarketer elemzése az üzleti célú blogfelhasználásról értekezik, legyen szó akár céges marketing eszközről vagy egyszerű kommunikációs csatornáról, céges reklámfelületről vagy médiavállalatok új publikációs felületéről. „A blogolás robbanásszerűen terjedő jelenség, mely megjelenik a vállalatok életében is” - vélekedik Ezra Palmer, az eMarketer kiadója, a riport szerzője. „Ennek ellenére a gazdasági és pénzügyi jelentősége ezidáig minimális” – teszi hozzá.
Blogok az amerikai üzleti életben
Utolsó frissítés:
Üzleti titkok kiszivárogtatása illetve megtévesztés, újdonságok alternatív terjesztési módja, a piaci ellenfelek megtévesztése, szellemi műhely, a corporate-közeg hétköznapjainak bemutatása - csak néhány a számos ok közül, ami miatt vállalati blogok jönnek létre.