Alulteljesít a Barcelona  - legalábbis a pályán kívül

Alulteljesít a Barcelona - legalábbis a pályán kívül

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A KPMG friss elemzése szerint az „Öt Nagy” európai labdarúgó liga (angol, francia, német, olasz és spanyol) klubjainak...

A KPMG friss elemzése szerint az „Öt Nagy” európai labdarúgó liga (angol, francia, német, olasz és spanyol) klubjainak esetében is kulcsszerepet játszik a stadionjaikban rejlő üzleti lehetőségek kiaknázása.

Bár a klubok növekedési lehetőségeit Európa-szerte behatárolják az adott ország társadalmi-gazdasági és demográfiai korlátai, valamint a játék színvonala, ugyanakkor a klubok hosszú távon fenntartható sikerességében a stadionok is kulcsszerepet játszanak.

A Juventus új stadionja

Bárhol legyen is a stadion, fontos a helyi piaci tényezőkhöz illeszteni a stadion méretét, termékskáláját és a megfelelő támogató infrastruktúrát – mindezek alapvetően meghatározzák a stadion jövedelemtermelő képességét és működési költségeit - vélik a tanácsadó cég szakértői.

Még az olyan neves stadionok, mint a Camp Nou (FC Barcelona) vagy a Bernabeu (Real Madrid) is rejtenek magukban további üzleti lehetőségeket. Ugyanakkor találkozhatunk Európában olyan finanszírozási, illetve gazdasági fenntarthatóság szempontjából előnyös piaci megoldásokkal is, amelyek bármely futballklub előtt példaként állhatnak: ilyen az Arsenal 2006-ban átadott új, többfunkciós stadionja, amely amellett, hogy Európa egyik legmodernebb stadionja, többek között konferenciaközpontként és koncertek kedvelt helyszíneként is szolgál.

Az Arsenal otthona és főedzője

„Van, ahol dúsgazdag tulajdonosok óriási összegeket fordítanak stadionfejlesztésre, van ahol a pénzhiány a legnagyobb korlát – mégis, az alapgondolat ugyanaz, a nyugat-európai, az orosz vagy éppen a hazai kluboknak is ugyanazokat a fejlesztési irányelveket kell szem előtt tartani.

Megérteni a vállalati és fogyasztói piacok igényeit és annak megfelelően alakítani ki a stadiont, megfelelő termékskálával és támogató infrastruktúrával – ez jelenti az utat a fenntartható és nyereséges stadionüzemeltetéshez” – hangsúlyozta Andrea Sartori, a KPMG Sporttanácsadási csoportjának vezetője.

 

Hozzászólások