Idén szeptember végéig két luxus szállodát adtak el Budapesten, az InterContinental Hotelt és a Four Seasonst.

Ez a két tranzakció a teljes magyarországi befektetési volumen 22 százalékát tette ki több mint 100 millió euró értékben. Ez a volumen 2007 óta a legmagasabb szint, és reményeink szerint már azt jelzi, hogy a budapesti hotel piac sötét korszaka végetért - tudtuk meg a Jones Lang LaSalle nemzetközi ingtalanügnyökségtől.
Egyelőre nem tudni, mit kezdenek az új tulajdonosok a hotelekkel. Vélhetően folytatják az átalakításokat illetve az üzemeltetőket szorosabb gyeplőbe fogják, mert a válság a luxus kategóriát sem hagyta érintetlenül. A Széchenyi téren álló Four Seasonst Omán szultánságának vagyyonkezelője vásárolta meg a Gresco Zrt-től.

Wynne-Smith, a cég egyik vezetőkje szerint a hozam elvárások várhatóan gyengülni fognak a régióban, de a főbb piacok, mint London és Párizs kevésbé valószínű, hogy megsínylik ezt, mivel ezen városokban számos befektető keres prémium kategóriás és másodlagos ingatlanokat megvásárlásra.
"A hozamok és a másodlagos városok és ingatlanok esetében rosszabbnak tűnnek, mely a jövőbeni növekedés körüli bizonytalanságot illetve a nehéz hitelpiacot tükrözi. A vásárlási szándék visszatérése a befektetői stratégia listák élére egy esetleges fordulópontot jelez a hotel piac számára, mivel egybeesik az értékesíthető szállodák számának jelentős növekedésével”. - fűzte hozzá a szakértő.