A miniszter szerint a Nemzeti Autópálya Rt. kész arra, hogy - ha az M5-ös továbbépítésére ez év végéig koncessziós joggal rendelkező Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-vel nem tudnak megállapodni - továbbépítse az autópályát. Az AKA eddig nem teljesítette azokat a feltételeket, amelyeket a magyar tárgyalófél a jóváhagyás megadásához fűzött - közölte Csillag, aki szerint a szaktárca és az AKA közötti megegyezés lényeges feltétele, hogy az országos matricával rendelkező úthasználók az M5-ös autópályán érzékelhető díjkedvezményben részesüljenek.
Amennyiben az AKA-val nem sikerül megállapodni, akkor az alacsonyabb összegű matricaár és a tényleges úthasználati díj közötti különbséget a központi költségvetés állja - közölte a miniszter. Tekintettel arra, hogy az építésnek 2004 tavaszán kell elkezdődnie, az M5-ös új szakaszán még van lehetőség olyan megállapodásra, amely nemcsak a második szakasz megépítését, hanem elfogadható mértékű útdíjak alkalmazását is biztosítja. Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) addig nem tárgyal az M5-ös autópálya hiteleinek finanszírozására vonatkozó javaslatról, amíg a magyar állam jóváhagyását nem kapja meg. (MTI)