Tomecskó Tamás, az MP szóvivője elmondta, mivel a posta budaörsi logisztikai központja 2004. február-márciusban kezd működni, ekkortól feleslegessé válik a fővárosi Keleti Pályaudvar mellett lévő levél- és csomagfeldolgozó, s így a vasúti szállítás.
Tavaly az MP járművei több mint 68 millió kilométert tettek meg közúton, miközben a vasúti szállítás csak 7,8 millió tengelykilométert tett ki. (A MÁV tengelykilométerben számítja a megtett utat, a Szolnok-Budapest távolság az elszámoláskor például nem 100 kilométernek, hanem egy négytengelyes kocsi esetében 400 kilométernek számít.)
Tavaly az MP 505 millió forintot fizetett a vasútnak küldeményei szállításáért. A szóvivő elmondta, hogy a fejlett európai posták 95 százaléka már csak közúton szállít, mivel ez jobban megéri, mint a vasúti küldeménytovábbítás. (MTI)
Tavaly az MP járművei több mint 68 millió kilométert tettek meg közúton, miközben a vasúti szállítás csak 7,8 millió tengelykilométert tett ki. (A MÁV tengelykilométerben számítja a megtett utat, a Szolnok-Budapest távolság az elszámoláskor például nem 100 kilométernek, hanem egy négytengelyes kocsi esetében 400 kilométernek számít.)
Tavaly az MP 505 millió forintot fizetett a vasútnak küldeményei szállításáért. A szóvivő elmondta, hogy a fejlett európai posták 95 százaléka már csak közúton szállít, mivel ez jobban megéri, mint a vasúti küldeménytovábbítás. (MTI)