Csató Attila, a terminált üzemeltető Pannonsped Kft. gazdasági igazgatója szerint a kérdéses időszakban szinte biztos volt, hogy nem sikerül torlódást okozni a határnál, hiszen a dugók inkább hétfőtől szerdáig szoktak kialakulni. A gazdasági igazgató úgy vélekedett, a sofőrök egyértelműen pozitívan értékelik a terminál létrejöttét, hiszen végre méltó körülmények között tudnak várakozni. Az üzemeltető által kért napi bruttó 1500 forintot díjat a "lehető legszerényebb"-nek nevezte, amely csak a fele annak az üzemanyagköltségnek, amit a terminál befogadóképességének megfelelő 6 kilométeres sorban a veszteglés alatt a járművek elfogyasztanának. Csató Attila szerint a Pannonsped terminálja Wáberer-csoportnak az érdekeit sérti, és nem a fuvarozókét.
Domokos István, a NiT elnöke szerint azonban a demonstráció azért nem sikerült, mivel a vámosok gyorsabban dolgoztak. - Így kellene a határnak működnie minden nap - tette hozzá. Reményei szerint az uniós csatlakozással ezek a problémák megszűnnek majd. Smelkó Mihály, a Hungarocamion kamionsofőrje ehhez csatlakozva úgy vélekedett: ha már nagy pénzekért megépítették a nagy áteresztő képességű határátkelőket, akkor a 9-10 kapuból ne csak 2-3 üzemeljen, hanem ha szükséges, a teljes keresztmetszet.
Mindeközben a fuvarozó érdekképviseletek és a kormányzati szervek - a GKM, a VPOP, és az Állami Autópálya Kezelő társaság - képviselői pénteken újra tárgyalóasztalhoz ültek, hogy egyeztessenek a hegyeshalmi határátkelőnél épített kamionterminál kötelező használata miatt kialakult konfliktusról. A fuvarozók továbbra is azon az állásponton vannak, hogy ingyenesen kellene a terminálszolgáltatását biztosítani, mint ahogy ez az unióban is szokásos.
(MTI)