A szakszervezet tárgyalni kíván a kialakult helyzetről a kormánnyal, illetve Csillag István gazdasági és közlekedési miniszterrel. Simon a két héttel ezelőtti kormánydöntést felidézve emlékeztetett, hogy az akkori határozat szerint nem adnak pénzt a vasút reformjára, és 20 százalékkal csökkentik a dolgozók létszámát. A szakszervezet szerint a kormánydöntés nemcsak a vasutasoknak, hanem a szolgáltatásokat igénybe vevőknek is hátrányos.
A szakszervezet úgy véli, csak a műszaki fejlesztésekkel együtt valósítható meg a létszámleépítés, egyébként minden leépítés a vasúti közlekedés biztonságának és a szolgáltatás színvonalának látványos csökkenését és a vasutasok munkahelyi terhelésének növelését jelenti – mondta Simon. A szakszervezet szerint a 45 év feletti nőknek és az 50 év feletti férfiaknak, valamint a vasutasok szakszervezete tagjainak védettséget kell kapniuk, amennyiben sor kerül létszámcsökkentésre.
A szakszervezet ezen kívül nem támogatja 4000 fő, illetve egyes vasúti tevékenységek gazdasági társaságokba való kihelyezését. Különösen akkor nem, ha más cégekhez kerülő dolgozók nem kapnak foglalkoztatási garanciát. Simon a a leépítés első jeleként értékelte azt az intézkedést, miszerint januártól egy kalauzzal közlekedik a személyszállító vonatok többsége.
Az elnök szerint a leépítési döntést követően levelet küldtek a gazdasági miniszternek a tárgyalások elindításával kapcsolatban, de Csillag István eddig nem válaszolt a levélre. Simon szerint minden lehetőséget felhasználnak arra, hogy a problémákat tárgyalásos úton rendezzék, ám ha a következő, december 17-ei választmányi ülésig ez nem sikerül, meghatározzák, milyen további lépéseket kell tenniük. Az elnök szerint a vasutasok többsége a munkahelye megtartása érdekében hajlandó sztrájkolni is, ám egyelőre nem akarnak ehhez az eszközhöz nyúlni. (MTI)
A szakszervezet úgy véli, csak a műszaki fejlesztésekkel együtt valósítható meg a létszámleépítés, egyébként minden leépítés a vasúti közlekedés biztonságának és a szolgáltatás színvonalának látványos csökkenését és a vasutasok munkahelyi terhelésének növelését jelenti – mondta Simon. A szakszervezet szerint a 45 év feletti nőknek és az 50 év feletti férfiaknak, valamint a vasutasok szakszervezete tagjainak védettséget kell kapniuk, amennyiben sor kerül létszámcsökkentésre.
A szakszervezet ezen kívül nem támogatja 4000 fő, illetve egyes vasúti tevékenységek gazdasági társaságokba való kihelyezését. Különösen akkor nem, ha más cégekhez kerülő dolgozók nem kapnak foglalkoztatási garanciát. Simon a a leépítés első jeleként értékelte azt az intézkedést, miszerint januártól egy kalauzzal közlekedik a személyszállító vonatok többsége.
Az elnök szerint a leépítési döntést követően levelet küldtek a gazdasági miniszternek a tárgyalások elindításával kapcsolatban, de Csillag István eddig nem válaszolt a levélre. Simon szerint minden lehetőséget felhasználnak arra, hogy a problémákat tárgyalásos úton rendezzék, ám ha a következő, december 17-ei választmányi ülésig ez nem sikerül, meghatározzák, milyen további lépéseket kell tenniük. Az elnök szerint a vasutasok többsége a munkahelye megtartása érdekében hajlandó sztrájkolni is, ám egyelőre nem akarnak ehhez az eszközhöz nyúlni. (MTI)