Az Európai Parlament (EP) strasbourgi plenáris ülésén hagyta jóvá a programnak a miniszterek tanácsa által előterjesztett legutóbbi változatát, amelyben nem szerepelt az e szakasz felvételére vonatkozó módosító indítvány.
Manninger Jenő (Fidesz - MPSZ), az Országgyűlés európai parlamenti megfigyelő csoportjának tagja emlékeztetett arra, hogy az EP közlekedési bizottsága két hete tartott ülésén - a magyar megfigyelői csoport lobbizásának eredményeként - támogatásáról biztosította az indítványt. Annak elfogadásához azonban a tanács hozzájárulására is szükség lett volna, ami végül nem történt meg.
A szerdai szavazással egyúttal lezárult a gyorsan indítható projektek ügyében az EP és a tanács között zajló együttdöntési eljárás, így a most elfogadott lista véglegesnek tekinthető.
A brüsszeli bizottság által tavaly novemberben meghirdetett európai növekedési kezdeményezésnek az a célja, hogy a transzeurópai közlekedési hálózathoz kapcsolódó nagyszabású infrastrukturális beruházásokkal járuljon hozzá a gazdasági növekedés fellendítéséhez.
A program úgynevezett gyorsan indítható projektjei közé 30 olyan nagyobb beruházás tartozik, amelyet már az elkövetkező három évben el lehetne kezdeni, és 2010-re, illetve egyes esetekben 2015-re kellene befejezni.
A végső parlamenti döntés előtt a közlekedési bizottságban volt egy előzetes szavazás, amelyen igen nagy többséggel elfogadták a tanácsnak - az észak-déli autópályával kapcsolatos módosító indítványt nem tartalmazó - javaslatát. A testület így ezen a ponton nem a két héttel ezelőtti támogató állásfoglalásának a szellemében járt el. Ehhez arra lett volna szükség, hogy a módosítást a tanács is támogassa, s ennek megfelelő változatot küldjön vissza a parlamentnek. A képviselők viszont most már le akarták zárni a vitát.
A gyorsan indítható projektek listájára felkerülő beruházások előnyben vannak a többiekkel szemben, mert jobb esélyekkel juthatnak hozzá uniós forrásokhoz, illetve ezek nagyobb összegűek lehetnek, mint rendes körülmények között. (MTI)
Manninger Jenő (Fidesz - MPSZ), az Országgyűlés európai parlamenti megfigyelő csoportjának tagja emlékeztetett arra, hogy az EP közlekedési bizottsága két hete tartott ülésén - a magyar megfigyelői csoport lobbizásának eredményeként - támogatásáról biztosította az indítványt. Annak elfogadásához azonban a tanács hozzájárulására is szükség lett volna, ami végül nem történt meg.
A szerdai szavazással egyúttal lezárult a gyorsan indítható projektek ügyében az EP és a tanács között zajló együttdöntési eljárás, így a most elfogadott lista véglegesnek tekinthető.
A brüsszeli bizottság által tavaly novemberben meghirdetett európai növekedési kezdeményezésnek az a célja, hogy a transzeurópai közlekedési hálózathoz kapcsolódó nagyszabású infrastrukturális beruházásokkal járuljon hozzá a gazdasági növekedés fellendítéséhez.
A program úgynevezett gyorsan indítható projektjei közé 30 olyan nagyobb beruházás tartozik, amelyet már az elkövetkező három évben el lehetne kezdeni, és 2010-re, illetve egyes esetekben 2015-re kellene befejezni.
A végső parlamenti döntés előtt a közlekedési bizottságban volt egy előzetes szavazás, amelyen igen nagy többséggel elfogadták a tanácsnak - az észak-déli autópályával kapcsolatos módosító indítványt nem tartalmazó - javaslatát. A testület így ezen a ponton nem a két héttel ezelőtti támogató állásfoglalásának a szellemében járt el. Ehhez arra lett volna szükség, hogy a módosítást a tanács is támogassa, s ennek megfelelő változatot küldjön vissza a parlamentnek. A képviselők viszont most már le akarták zárni a vitát.
A gyorsan indítható projektek listájára felkerülő beruházások előnyben vannak a többiekkel szemben, mert jobb esélyekkel juthatnak hozzá uniós forrásokhoz, illetve ezek nagyobb összegűek lehetnek, mint rendes körülmények között. (MTI)