Udvari ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a tervbe vett járatracionalizálás következtében egyetlen egy vonalon sem szűnik meg a vasúti személyszállítás - írja a Világgazdaság. Az észszerűsítés alapvetően az alacsony kihasználtságú, a vasúttársaságnak jelentős veszteséget okozó távolsági, valamint a regionális járatokat érinti. A racionalizálás a járatok közel tíz százalékát érinti, a korábbi tervben 30 százalék szerepelt.
Az idén a társaság – közszolgáltatási kötelezettségéhez köthető – szolgáltatásainak költségeit az állam a lap szerint 44 százalékban támogatja, ami 56 milliárd forintot jelent. Jövőre az állami térítés 20 milliárddal nőne, így a költségek 65 százalékára lenne fedezet. Ám ekkor is – a becslések szerint – a járatkapacitást 33 százalékkal kellene mérsékelni, amit a MÁV, a döntés szélesebb társadalmi következményeit is figyelembe véve, nem vállalhatott. A hiány finanszírozására Udvari László szerint az uniós elvárásoknak is megfelelő finanszírozási módot kell találni, ami azonban formáját tekintve mindenképpen állami beavatkozás lesz.
A jövő évi menetrend éssze-rűsítésére tett javaslat 1,5 milliárd forint azonnali, hosszabb távon pedig 9 milliárd forint költségmegtakarítást eredményez majd. A MÁV igazgatóságának javaslatáról az alapító Gazdasági és Közlekedési Minisztérium dönt.
Az idén a társaság – közszolgáltatási kötelezettségéhez köthető – szolgáltatásainak költségeit az állam a lap szerint 44 százalékban támogatja, ami 56 milliárd forintot jelent. Jövőre az állami térítés 20 milliárddal nőne, így a költségek 65 százalékára lenne fedezet. Ám ekkor is – a becslések szerint – a járatkapacitást 33 százalékkal kellene mérsékelni, amit a MÁV, a döntés szélesebb társadalmi következményeit is figyelembe véve, nem vállalhatott. A hiány finanszírozására Udvari László szerint az uniós elvárásoknak is megfelelő finanszírozási módot kell találni, ami azonban formáját tekintve mindenképpen állami beavatkozás lesz.
A jövő évi menetrend éssze-rűsítésére tett javaslat 1,5 milliárd forint azonnali, hosszabb távon pedig 9 milliárd forint költségmegtakarítást eredményez majd. A MÁV igazgatóságának javaslatáról az alapító Gazdasági és Közlekedési Minisztérium dönt.