A katasztrofálisan rossz budapesti utakon "halálra vannak ítélve" a BKV új Volvo buszai - jelentette ki a fővárosi MDF-frakció vezetője szerdán. Szőke László szerint a 7-es buszcsalád vonalán közlekedő új, korszerű járművek ugyanis lényegesen nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint amit elbírnak, vagy amire előzetesen számoltak.
Az MDF országos alelnökeként is tevékenykedő politikus szerint teljes konstrukciós átalakítás hiányában sűrű meghibásodásra lehet számítani. A szükséges intézkedések előtt nem is támogatják azt, hogy a BKV jövőre újabb száz ilyen buszt vegyen.
Szőke László szerint 2009 előtt nem várható számottevő javulás a 7-es buszok útvonalának Thököly úti részén. A 4-es metró Bosnyák térig vezető szakaszánál ugyanis csak az építkezéssel egyidejűleg újítják fel a rossz minőségű utat.
Átfogó útfelújítási program nélkül lényegesen többe kerül a fővárosnak és a polgároknak a közlekedés. Idén az egymilliárd forintos kátyújavítási költség mellett 200 millió forintot költenek az úthibák okozta kártérítésekre - tette hozzá. Szőke László közölte: attól félnek, hogy az új miniszterelnök nem tartja majd az elődjének azt az ígéretét, hogy minden egy forint önkormányzati forráshoz ugyanennyit tesz az állam útjavításoknál.
Donáth Zoltán, a BKV vezérigazgató-helyettese az MTI Volvo-buszokkal kapcsolatos megkeresésére nem reagált. Korábbi sajtóhír szerint a BKV már jelezte a Volvo cégnek, hogy a jövőben megerősített járműveket vásárolna.
Az MDF országos alelnökeként is tevékenykedő politikus szerint teljes konstrukciós átalakítás hiányában sűrű meghibásodásra lehet számítani. A szükséges intézkedések előtt nem is támogatják azt, hogy a BKV jövőre újabb száz ilyen buszt vegyen.
Szőke László szerint 2009 előtt nem várható számottevő javulás a 7-es buszok útvonalának Thököly úti részén. A 4-es metró Bosnyák térig vezető szakaszánál ugyanis csak az építkezéssel egyidejűleg újítják fel a rossz minőségű utat.
Átfogó útfelújítási program nélkül lényegesen többe kerül a fővárosnak és a polgároknak a közlekedés. Idén az egymilliárd forintos kátyújavítási költség mellett 200 millió forintot költenek az úthibák okozta kártérítésekre - tette hozzá. Szőke László közölte: attól félnek, hogy az új miniszterelnök nem tartja majd az elődjének azt az ígéretét, hogy minden egy forint önkormányzati forráshoz ugyanennyit tesz az állam útjavításoknál.
Donáth Zoltán, a BKV vezérigazgató-helyettese az MTI Volvo-buszokkal kapcsolatos megkeresésére nem reagált. Korábbi sajtóhír szerint a BKV már jelezte a Volvo cégnek, hogy a jövőben megerősített járműveket vásárolna.