Csütörtök reggel megkezdték az utolsó felborult tankerkocsi átfejtését, s ha a munka befejeződik, lényegében megszűnik a veszélyhelyzet a baleset helyszínén - mondta Istenes Sándor ezredes, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetője. Az átfejtés végéig a kivezényelt négy tűzoltó egység a helyszínen marad, valamint a térségi katasztrófavédelmi szervezet veszélyhelyzet felderítő és operatív csoportja is.
Az ezredes szerint a szabadba ömlött petróleum által szennyezett terület lefedését is megkezdték csütörtök délelőtt; a munkálatra a tűzveszélyes anyag párolgásának megakadályozása miatt van szükség.
Szentesi Péter, a Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi Felügyelőség igazgatóhelyettese azt mondta, hogy a mentés befejezése után kezdődik majd meg a kárelhárítás, a petróleum által szennyezett talaj cseréje, ártalmatlanítása. Megjegyezte: elképzelhető, hogy a felszín alatti vizet is elérhette a kifolyt, nagy mennyiségű petróleum.
A kárelhárítást a MÁV Rt. végzi majd a következő napokban, hetekben - mondta az igazgatóhelyettes. Szerinte a vasúttársaság kárelhárítási tervét köteles benyújtani a környezetvédelmi felügyelőségre, és annak jóváhagyása után kezdődhetnek a munkálatok. A kárelhárítás befejezését követően a környezetvédelmi hatóság ellenőrzi majd, hogy sikerült-e ártalmatlanítani a területet.
A MÁV csütörtöki közleménye szerint "a környezetvédelem érdekében körülbelül 2.500 köbméter talaj és zúzottkőágyazat cserére szorul a vágánymezőben". A társaság szerint a helyreállítási munkák megfelelő ütemben haladnak, akkor az esti órákban dízelmozdonyokkal megindulhat a vonatközlekedés. Addig Záhony és Kisvárda között autóbuszok szállítják az utasokat. (MTI)
Az ezredes szerint a szabadba ömlött petróleum által szennyezett terület lefedését is megkezdték csütörtök délelőtt; a munkálatra a tűzveszélyes anyag párolgásának megakadályozása miatt van szükség.
Szentesi Péter, a Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi Felügyelőség igazgatóhelyettese azt mondta, hogy a mentés befejezése után kezdődik majd meg a kárelhárítás, a petróleum által szennyezett talaj cseréje, ártalmatlanítása. Megjegyezte: elképzelhető, hogy a felszín alatti vizet is elérhette a kifolyt, nagy mennyiségű petróleum.
A kárelhárítást a MÁV Rt. végzi majd a következő napokban, hetekben - mondta az igazgatóhelyettes. Szerinte a vasúttársaság kárelhárítási tervét köteles benyújtani a környezetvédelmi felügyelőségre, és annak jóváhagyása után kezdődhetnek a munkálatok. A kárelhárítás befejezését követően a környezetvédelmi hatóság ellenőrzi majd, hogy sikerült-e ártalmatlanítani a területet.
A MÁV csütörtöki közleménye szerint "a környezetvédelem érdekében körülbelül 2.500 köbméter talaj és zúzottkőágyazat cserére szorul a vágánymezőben". A társaság szerint a helyreállítási munkák megfelelő ütemben haladnak, akkor az esti órákban dízelmozdonyokkal megindulhat a vonatközlekedés. Addig Záhony és Kisvárda között autóbuszok szállítják az utasokat. (MTI)