Hazai tapasztalatok
Hazánkban nagyszámú olyan IP-telefonrendszer működik, amely teljesen kiváltja a korábban használt hagyományos alközponti rendszereket. Az IP-telefonrendszer alkalmazásában a nagyvállalatok és a kormányzat jár az élen, ahol az üzemeltetési költség és az informatikai rendszer integrálása alapvető szempont az üzleti folyamatok támogatásában. További fellendülés várható a piacon az IP-telefonok árának várható csökkenése és a nyilvános VoIP-telefonszolgáltatások elterjedésével, mivel a két rendszer közötti átjárás biztosítása további költségelőnyökkel jár.
A Synergon Informatika Rt. nevéhez fűződik Magyarországon a legtöbb IP-telefonrendszer kialakítása, közöttük is az egyik legnagyobb, a közel 2000 mellékes IP telefon rendszer elosztottan (kiterjedt földrajzi területen) történő implementálása, költséghatékony, valamint üzembiztonságot növelő funkcionalitásokkal. Ezentúl a Synergon az általa kínált rendszereket saját fejlesztéseivel bővíti, melyek növelik az IP-telefonrendszerek funkcionalitását és használati értékeit. Magyarországon a Cisco Systems IP-Telefónia megoldásai a piacvezetők.Az IP-Telefónia alkalmazása a kormányzat és önkormányzatok, illetve a több telephelyes gyártóvállalatok vagy a fiókhálózattal rendelkező banki és pénzügyi intézmények számára egyértelmű hatékonyság növelő megoldást nyújt. Hasonló a helyzet az értékláncban működő vállalkozások esetében, ahol az együttműködés gyakorisága igényli a hatékonyabb és költségkímélő megoldásokat a felek közötti kommunikációban. Azonban a mozgó egységekkel rendelkező cégek, mint a szállítmányozó vállalatok számára is kiváló megoldást biztosít a vezeték nélküli IP-telefónia technológia.
Az IP-telefon szolgáltatásai
Az IP-telefonrendszerek telefonszolgáltatásai megegyeznek a korszerű digitális rendszerek szolgáltatásaival, sőt a számítógép és a telefonrendszer integrálásában (CTI, Computer Telephony Integration) meghaladják azokat. Az IP-telefonok könnyen kezelhető, speciális funkciói segítségével a felhasználók jobban ki tudják használni – a digitális alközponti rendszerekben is sokszor meglévő, de nehézkesen használható – telefonszolgáltatásokat. A hang és adat egy hálózaton belüli kombinációja további új és hatékony integrált alkalmazásokra ad lehetőséget, amelyek elősegítik a vállalat munkatársainak mobilitását, növelik hatékonyságukat, az ügyfél-elégedettséget, mindez pedig pozitívan hat a nyereségre.
Az IP-telefonrendszer számos előnnyel rendelkezik a használat, üzemeltetés és a fenntartás területén a hagyományos alközponti rendszerekkel összehasonlítva. Közös infrastruktúra használata miatt a rendszer fenntartási és beruházási költsége alacsonyabb, kisebb személyzettel magasabb szolgáltatási színvonal biztosítható, beleértve a vezeték nélküli telefonok, adatterminálok és notebookokat is. Az IP-telefonrendszer központilag menedzselhető, így a telefonmellékek kiosztása, változása és az egyéb napi üzemeltetési feladatok hatékonyabban elvégezhetők. Hatékonyabban használja a sávszélességet és több távközlési szolgáltatóhoz kapcsolódva a legkedvezőbb tarifa kiválasztása alapján képes irányítani a kimenő hívásokat, amelyek távközlési költségek csökkenését eredményezik. Az IP-telefonrendszerhez hatékonyan integrálható a számítógépes, illetve a korszerű internet-, intranetes alkalmazásokhoz, segítségével elérhetők az internet- és intranet-alkalmazások azokon a munkahelyeken is, ahol nincs számítógép.
További információ: www.synergon.hu/go/iptelefonia