Bartucz Attila elmondta: az új szolgáltatás elsősorban az egészségügyi intézmények munkájához nyújt segítséget, ha ugyanis az elszámolások során a TAJ-szám elírásából adódó adminisztrációs hiba keletkezik, akkor annak korrigálásáig az adott számra megáll a finanszírozás. Ez esetben a TAJ-szám megadása után, a program segítségével megtudható annak érvényessége - fűzte hozzá.
A szóvivő közölte, az új rendszer a lakosság számára is könnyítést jelent, mivel így akkor is igénybe vehető az ellátás, ha éppen nincs a betegnél a TAJ-kártyája. Ilyenkor a személyi igazolványban szereplő adatokból lehet megtudni, hogy van-e az illetőnek érvényes kártyája - mondta.
Hangsúlyozta: a szolgáltatás az adatvédelmi kritériumoknak is megfelel, ugyanis csupán a kártya érvényességét adja meg, az adott személyhez tartozó TAJ-számot nem.
Bartucz Attila elmondta: a TAJ-kártya érvényessége jelenleg is ellenőrizhető, az OEP telefonos szolgáltatásán keresztül, amely mintegy "próbaüzem jelleggel" működik. A 350-21-33-as telefonszámon ugyanolyan feltételekkel zajlik az ellenőrzés, mint a www.oep.hu honlapon - tette hozzá.