A Belügyminisztérium rendőri közlekedésrendészeti osztályainak adatai alapján készült jelentés szerint az első negyedévi 20 százalékos növekedést követően a második negyedévben kismértékű csökkenést, a harmadik-negyedik negyedévben enyhe növekedést mutatnak a baleseti adatok.
A sérülések kimenetele kevésbé volt súlyos, harmincal kevesebben vesztették életüket a közutakon, mint egy évvel korábban. Jelentősen, közel ötödével nőtt meg azonban az ittasan okozott balesetek száma. Az elmúlt évben közel 21 ezer személyi sérüléses baleset történt, ezek 6 százaléka végződött halálesettel. A balesetek során több mint 28 ezer ember sérült meg, és közel 1300-an haltak meg.
A súlyos kimenetelű balesetek 3 százalékkal, míg a könnyű sérüléses balesetek száma 6 százalékkal növekedett 2003 január-decemberéhez képest. Több éves folyamatokat tekintve az adatok azt mutatják, hogy míg az 1990-es évek második felében csökkent a baleseti szám, 2000-től megfordult, és "növekedővé vált a tartós tendencia".
Az országban bejegyzett tízezer gépjárműre jutó balesetek száma 4 százalékkal növekedett az előző év azonos mutatójához képest. Régiós bontásban 2003-hoz képest a balesetek száma az elmúlt időszakban - a nyugat-dunántúli régió kivételével, ahol nem változott - mindenhol növekedett. Legnagyobb mértékben
Észak-Magyarországon, közel 16 százalékkal. A régiókon belül Fejér, Bács-Kiskun és Győr-Moson-Sopron megyékben voltak a legsúlyosabb balesetek, ahol 100 balesetből 8 halálos kimenetelű volt.
A felmérés szerint figyelemreméltóan, ötödével nőtt az ittasan okozott balesetek száma. 2003-hoz viszonyítva az észak-magyarországi és a dél-alföldi régiókban nőtt meg számottevően az ittasan okozott balesetek száma, mintegy harmadával.
Harminc százalékkal több személy sérült meg az autópályákon, mint 2003-ban. Különösen szembetűnő a növekedés a matricás forgalomba az év során bevont M5-ös autópályán, ahol a sérültek száma majdnem háromszorosára nőtt. Az autópályákon megsérültek közül minden harmadik külföldi állampolgár volt.