Az RTL Klub új produkciói a vártnál talán kevésbé keltették fel a nézők érdeklődését, a kereskedelmi televízió azonban – a korábbi hetek szorosabb eredményei után – 2005. hetedik hetében a minden műsorsávban és közönség szegmensben jobb eredményeket produkált, mint vetélytársai.
A Gáspár Győző családi életét bemutató reality hétfőn kissé visszavett az előző heti tempóból, ezúttal már csak 1,65 millióan látták a műsort, ami az esti műsorsávban a csatorna leggyengébben teljesítő műsora volt, bár a nézők csaknem 50 százaléka a fiatal, 18-49 év közötti korosztályból került ki. A kereskedelmileg fontos célcsoport ezen a napon szívesebben nézte Frei Tamás műsorát a TV2-n, amint azt próbálja megtudni, milyen lesz a világ 20 év múlva. A Mónika-Fókusz-Barátok közt-Legyen Ön is milliomos! programok minden hétköznap stabilan vezettek. Szép eredményt könyvelhet el Fantomas, a francia filmet szerdán másfélmillióan látták az RTL-en s csaknem felük fiatal néző volt. A Jóban-rosszban állandó közönsége kissé megcsappant, az elmúlt héten már a 1,2 milliós nézőszámot sem érte el egyetlen epizód sem, a Fókusz ugyanebben az időben akár 7-800 ezer nézővel vezetett.
Csütörtökön debütált az RTL Klub két régi-új produkciója is. Az egykori Parabolára némileg hasonlító, utólag sok kritikával illetett Szellemvasút-ot 1,51 millióan látták (köztük 605 ezer fiatal), míg a fél tízkor kezdődő, Kepes András vezette – más csatornákról már jól ismert – Desszertet még egymillió néző sem nézte meg.
Az elmúlt hetekben jól szereplő Áll az alku című vetélkedőt ezúttal megverte az azonos időpontban sugárzott Barátok közt, utóbbit 144 ezerrel több (vagyis 2,04 millió) ember látta. Szombaton pedig meglepetésre az RTL-en sugárzott Szeress most! és a Közellenség című Will Smith-film előzte meg minden korcsoportban a Megasztárt (Somáékat ezúttal 1,43 millió néző figyelte). A vasárnap ismét a Naplóé volt, a TV2 legnépszerűbb műsorát 2,2 millióan nézték, közülük egymillióan a 18-49-esek közül kerültek ki. Jól szerepelt még a Tények, a két miniszterelnökkel felálló A szólás szabadsága is (ezt 1,22 millióan látták). A Névshowr nézettségén egyelőre nincs nyoma a kereskedelmi csatornák által foganatosított sztár-bojkottnak. Úgy tűnik, a társasági lapok éppen elegendő, a tévék kötelékébe nem tartozó sztárt termelnek ki ahhoz, hogy a köztévé varietéműsorába is jusson belőlük.
A Szellemvasút bukásával is vezet az RTL Klub
Utolsó frissítés:
Bár Váncsa István műsora tartalmilag nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, s a Desszert sem vonzott kiemelkedően nagyszámú közönséget, az RTL Klub az év hetedik hetének nézettségi eredményei alapján ismét magabiztosan vezet vetélytársai előtt.