Miért szednék az útadót?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az országba belépő külföldi rendszámú autók által fizetendő úthasználati díjat illetően Kolber István tárca nélküli miniszter olyan kompromisszum meggondolását javasolja, hogy a díjfizetés párosuljon autópálya-használati lehetőséggel.

A regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter az Országgyűlés idegenforgalmi bizottsága előtt kedden kérdésre válaszolva kifejtette, hogy a turizmus szempontjából nem tartja jónak és támogatandónak az úthasználati díj bevezetését. Ha azonban a költségvetés ezzel számol, és a díjat mindenképpen bevezetik, akkor kompromisszumos megoldást kell találni, hogy a turizmus érdekei ne sérüljenek.

A turizmus főbb irányvonalait ismertetve Kolber István említést tett az új budapesti kongresszusi központ megépítéséről. Beszámolt arról, hogy elkészült az előterjesztés az új, ötezer fő befogadására alkalmas központ megépítéséről. Ezt a tervek szerint a magánszféra és az állam együttműködésével valósítják meg.

"Miután a Gazdasági Kabinet az előterjesztésnek zöld utat adott, reményeink szerint márciusban a kormány elé terjeszthetjük" - tette hozzá. A helyszínről még nem született döntés.

A turizmus fejlesztésében Kolber István további célként nevezte meg a műemlékfürdők fejlesztését. Ennek keretében 7 fővárosi és 7 vidéki fürdő beruházását kezdenék meg. Hozzátette: a közeljövőben dönt a kormány az ehhez kapcsolódó kötelezettségvállalás lehetséges mértékéről.

A Balatonnal összefüggő feladatok támogatására 1 milliárd forint, kiemelt térségek fejlesztésére 275 millió forint, kerékpárutakéra 300 millió forint fordítható az idén. A Nemzeti Fejlesztési Terven belül a regionális operatív programokon keresztül három év alatt 28,5 milliárd forint áll rendelkezésre turizmusfejlesztésre, ebből az idén várhatóan 3,4 milliárd forintot fizetnek ki.