Megtévesztette a fogyasztókat a Magyar Posta

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 5 millió forintra bírságolta a Magyar Posta Rt.-t fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásáért. A vállalat a tavaly márciusban bevezetett, úgynevezett elsőbbségi levélküldemények reklámozásánál tévesztette meg a fogyasztókat.

A Posta elsőbbségi levélküldeményeit ajánló tájékoztatása azt a képzetet kelthette a fogyasztókban, hogy ezeket a leveleket a feladás másnapján már megkapják a címzettek - derül ki a versenytanács közleményéből.

A verseny-felügyeleti eljárás feltárta, hogy még augusztus végén is 3 napon belül kézbesítették ezeket a küldeményeket, az azt megelőző hónapokban pedig ennél is hosszabb volt a kézbesítési időtartam.

"A bírság meghatározásakor a Versenytanács figyelembe vette, hogy az érintett szolgáltatási területen a fogyasztók fokozottan kiszolgáltatottak a Magyar Posta Részvénytársaság monopol pozíciója miatt" - olvasható a közleményben.