A KDb közleménye szerint, a MÁV közbeszerzési tenderén vesztes Bombardier Transportation GmbH tegnapelőtt jogorvoslati kérelmet terjesztett elő a döntőbizottsághoz. A KDb a jogorvoslati eljárást még aznap megindította, és tájékoztatta a közbeszerzési eljárásban résztvevőket az eljárás megindításáról, és felhívta az ajánlatkérőt, hogy a közbeszerzési eljárás során keletkezett valamennyi iratát a vizsgálat érdekében haladéktalanul bocsássa rendelkezésre.
A döntőbizottság 19-én tartja nyilvános tárgyalását. A határozatot előreláthatólag május 2-án hozzák nyilvánosságra - áll a KDb közleményében.
A MÁV Rt. március 18-án, a Stadler-Ganz Transelektro, svajci-magyar konzorciumot hirdette ki az összességében mintegy 130 milliárd forint értékű, 30+30 villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt, kétfordulós pályázat nyerteseként. A tenderre az előminősítést követően négy pályázó, az Alstom, a Bombardier, a Siemens és a Ganz Transelektro-Stadler adott be ajánlatot.
A MÁV továbbra is szabályosnak és törvényesnek tartja közbeszerzési eljárását - közölték a vállalat sajtóosztályán a közbeszerzési tanács döntésének kihirdetését követően.
Megerősítették, hogy még tart Ökrös András pénzügyi vezérigazgató-helyettes ügyében a belső vizsgálat, aki nyilatkozatban bírálta a vasúttársaság motorvonat-beszerzési tenderének eredményszámítását. Ezt követően Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója szerdán vizsgálatot rendelt el ellene, és a vizsgálat lezárásig felfüggesztette pénzügyi vezérigazgató-helyettesi munkaköréből.
"Ilyen nagyságrendű pályázatnál szokványos, hogy a vesztes pályázó jogorvoslati kérelemmel fordul a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz" - írta a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. a hvg.hu-hoz eljuttatott közleményében. "Mint a pályázatban nyertes Stadler AG magyar partnere ismételten nyomatékkal leszögezi, hogy a MÁV tenderben igényelt paraméterek szerinti, műszakilag legjobb és leggazdaságosabb ajánlatot a Stadler AG adta be" - tette hozzá a cég.
A közlemény szerint a pályázatban szereplő FLIRT vonat megadott paraméterei mindenben megfelelnek a valóságnak, és a benyújtott adatok alapján megtörtént pontozás a Stadler-Ganz Transelektro párost hozta ki győztesnek. A Stadler AG a magyar beszállítóival együtt az elhúzódó szerződéskötés ellenére is készül, és 2006 márciusára vállalja a az első elővárosi vonatok üzembe helyezését.