Ebből a pénzből harminckétfajta, összesen harmincötmillió darab jegyet és a negyvenhatféle bérletszelvényből tizenötmilliót gyártat a Pátria Nyomdával - mondta a Népszabadságnak Lucza Mihály, a közlekedési vállalat menetdíj-bevételi főosztályvezetője.
A papírjegyek hamarosan leáldozóban lesznek, hiszen a tervek szerint 2006. március elsejétől már csipkártyákkal kell utazni, igaz, egyelőre csak a Millenniumi Földalattin. Ott készül el először az a zárt elektronikus rendszer, amelynek legfontosabb része - legalábbis az utasok számára - a beengedő kapu lesz. Ez ugyanis csak az elektronikus kártyára nyílik majd, s akinek nincs ilyen, az nem jut be.
Ugyanilyen elv alapján működik majd a korszerű jegykezelés a két metróvonalon, s tervek szerint a Hév területén is. S végül a buszokra és a villamosokra is felkerülnek az intelligens jegyolvasó berendezések, de a felszíni járatokon nem lehet a kapunyitós, zárt rendszert kialakítani. Ezeken a járműveken kell majd legtovább papírjegyet használni.
A rendszer kiépítésére és üzemeltetésére, valamint az igazolványok gyártására is nyilvános pályázaton keresik a befektetőket. Eeredményhirdetésre nyár közepén lehet számítani. A teljes beruházás 10-15 milliárd forint között lesz, ezért a befektető a majdani szerződéstől függően 8-15 évig üzemeltethet majd, ennyi idő alatt megtérül a pénze.
Megszűnnek a BKV-jegyek
Utolsó frissítés:
Megszűnnek a megszokott BKV-jegyek és -bérletek, s helyüket alig egy év múlva fokozatosan a csipkártyás utazási igazolványok veszik át. A BKV évente csaknem négyszázmillió forintot költ a hagyományos papír bérletszelvények és jegyek nyomtatására.