Az új szabályozás része lett például az a módosítás, amelynek értelmében az egy óránál rövidebb parkolási idő lejárta után öt perc, egy óránál hosszabb parkolási idő lejárta után 15 perc türelmi idővel helyezik majd fel a kerékbilincset az autókra. Abban az esetben pedig, ha bizonyíthatóan a kerékbilincs fel-, illetve leszerelésekor kár keletkezik a járműben, akkor azt a közterület-felügyelet téríti meg.
Az ellenzékiek átgondolatlannak, zavarosnak, végrehajthatatlannak tartották a rendeletet, amely szerintük csupán a nevében jelent egységes parkolási szabályozást, s jórészt közérzetjavító elemeket tartalmaz. Kétségesnek tartják, hogy sikerülne a felszínről a mélygarázsokba, parkolóházakba szorítani a helyi lakók parkolását.
A júliustól hatályba lépő szabályozás a kerületek kérésére részben bővíti, illetve szűkíti a fizető parkoló övezetek határát. A 480 forintos parkolási alapdíj nagysága nem változik, ezen belül továbbra is a főpolgármester dönt az aktuális mértékű alapról.
Újdonság a rendeletben, hogy a kerületi lakosok már nem csak a saját, hanem a céges és a lízingelt autóik után is kaphatnak majd kedvezményes várakozási engedélyt. Változás az is, hogy a kiemelt övezetek kivételével az eddigi kétórás várakozási időt 3-4 órára bővítik. Rendeletben erősítették meg az eddig a főpolgármester által elrendelt karácsony és újév közötti, illetve a szombati ingyenes parkolás lehetőségét. A kerékbilincset 15 ezer forintért veszik majd le a szabálytalankodó autóról, de ennek az összegnek csak a felét kell fizetni, ha a járművezető a kerékbilincselés idején visszaérkezik az autójához.
A parkolási cégeknek rövidesen be kell majd vezetniük az egységes parkolási kártyákat és a mobiltelefonos díjfizetést. A célok között szerepel egy egységes parkolási szövetség létrehozása, egy parkolás-fejlesztési alap létrehozása is.