A dohányfüstmentes életért indított kampányt az Európai Unió, melynek célja elsősorban a fiatalok megszólítása és elterelése a dohányzástól, illetve a leszoktatás segítése különféle programokkal. Minderről csütörtökön Budapesten tartottak sajtótájékoztatót.
Szilágyi Tibor, a dohányzásellenes kampány nemzetközi szakértői testületének tagja elmondta: Magyarország számára jó időben jött ez a kampány, ugyanis új dohányzásellenes intézkedések várhatók itthon.
Rámutatott: nagyon sok pénzt veszít az ország azzal, hogy 3,5 millió ember cigarettázik. 1998-ban a GDP 2,6 százaléka "veszett el" dohányzás következtében, 2002-ben pedig 4 százaléka - fűzte hozzá. A mostani kampány előnye, hogy minden uniós országban szakemberek segítik a munkát.
A rendezvények márciustól júniusig "végigjárják" az uniós országok fővárosait, Budapesten májusban indul a kampány. Az első szakasz legfőbb célja, hogy felhívja a figyelmet a dohányzás elleni küzdelem jelentőségére.
Júniustól három reklámfilmet mutatnak majd be, amelyek három pillérre épülnek. Ezek a dohányzásmentes élet, a leszokás problémája, illetve a dohányzás veszélyei - mondta Olivier Duquaine, a kampányért felelős nemzetközi konzorcium képviselője.
Kökény Mihály népegészségügyi kormánymegbízott egy kérdésre válaszolva elmondta, nem tartja kizártnak, hogy öt éven belül Magyarországon is mindenhol megtiltják majd a dohányzást az éttermekben és a szórakozóhelyeken.
A Forma-1 és egyéb autóversenyeken látható dohányreklámról elmondta, 2006-ban egyáltalán nem lehet majd olyan transzparenst elhelyezni, amely cigarettát és egyéb dohányterméket reklámoz. Az idei Forma-1-es versenyen viszont a dohánytermékreklámokon egészségvédő feliratnak kell szerepelnie.
Egy felmérés szerint az unióban évente 650 ezer ember hal meg dohányzással összefüggő betegségek következtében.
Szilágyi Tibor, a dohányzásellenes kampány nemzetközi szakértői testületének tagja elmondta: Magyarország számára jó időben jött ez a kampány, ugyanis új dohányzásellenes intézkedések várhatók itthon.
Rámutatott: nagyon sok pénzt veszít az ország azzal, hogy 3,5 millió ember cigarettázik. 1998-ban a GDP 2,6 százaléka "veszett el" dohányzás következtében, 2002-ben pedig 4 százaléka - fűzte hozzá. A mostani kampány előnye, hogy minden uniós országban szakemberek segítik a munkát.
A rendezvények márciustól júniusig "végigjárják" az uniós országok fővárosait, Budapesten májusban indul a kampány. Az első szakasz legfőbb célja, hogy felhívja a figyelmet a dohányzás elleni küzdelem jelentőségére.
Júniustól három reklámfilmet mutatnak majd be, amelyek három pillérre épülnek. Ezek a dohányzásmentes élet, a leszokás problémája, illetve a dohányzás veszélyei - mondta Olivier Duquaine, a kampányért felelős nemzetközi konzorcium képviselője.
Kökény Mihály népegészségügyi kormánymegbízott egy kérdésre válaszolva elmondta, nem tartja kizártnak, hogy öt éven belül Magyarországon is mindenhol megtiltják majd a dohányzást az éttermekben és a szórakozóhelyeken.
A Forma-1 és egyéb autóversenyeken látható dohányreklámról elmondta, 2006-ban egyáltalán nem lehet majd olyan transzparenst elhelyezni, amely cigarettát és egyéb dohányterméket reklámoz. Az idei Forma-1-es versenyen viszont a dohánytermékreklámokon egészségvédő feliratnak kell szerepelnie.
Egy felmérés szerint az unióban évente 650 ezer ember hal meg dohányzással összefüggő betegségek következtében.