A jelenlegi kormány felelőssége és dolga, hogy a 2007-től 2013-ig tartó második Nemzeti Fejlesztési Terv pénzügyi kereteit, tartalmi programjait kidolgozza ez év végéig, ugyanakkor a következő kormányra esik ennek a véglegesítése - mondta Pokorni Zoltán, a Fidesz-frakció oktatási kabinetje által szervezett konferencia szünetében.
"Éppen ezért mi részletes programokat dolgozunk ki már most, és azt javasoljuk a jelenlegi kormánynak, hogy vonja be az ellenzéki pártokat is a Nemzeti Fejlesztési Terv kimunkálásába, mert véleményünk szerint lesz kormányváltás 2006-ban" – szögezte le. Elmondta, ha 2006-ban radikális változásokat kellene eszközölni a terven, akkor ez azzal a kockázattal járna, hogy 2007-től nem lehet elindítani a programokat, azaz jelentős uniós forrásoktól esne el Magyarország.
Pokorni közölte, hogy személyesen is jelezte Magyar Bálintnak: a szükségesnek tartja a februárban tartott négy párti egyeztetés folyatását. A politikus elmondta, hogy ha a Fidesz kormányra kerül 2006-ban, megszüntetné a kistelepülési óvodák és iskolák jelenlegi hátrányos megkülönböztetését, 2007-től pedig olyan rendszert vezetne be, amely garantált támogatást biztosítana a falusi óvodának és az alsó tagozatnak, a felső tagozat esetében pedig szigorúbb ellenőrzést, pályázati támogatást biztosítanának, és csak a harmadik lehetőség lenne a körzetesítés.
Pokorni szerint 2007-től francia mintára úgynevezett kiemelt pedagógiai zónákat hoznának létre a szociálisan nehéz helyzetben élők, illetve a cigány gyermekek oktatásának hatékonyabbá tétele érdekében. Ezekben a kiemelt intézményekben - amelyeknek a nevelés mellett pótolniuk kell a családi háttér hiányát is - bérpótlékot vezetnének be, lehetővé tennék az osztálybontást, valamint külön célzott támogatásokkal segítenék az eszközbeszerzést.
A Fidesz alelnöke hangsúlyozta, hogy egyetértenek a szaktárcával az integratív nevelés fontosságában, azonban a Fidesz álláspontja szerint a kormány jelenleg nem teremti meg ennek a feltételeit. A Fidesz oktatáspolitikai koncepciója szerint, ahol szükséges, két vagy akár több pedagógusnak és asszisztensnek kell együtt dolgoznia az osztályban a „részképességzavaros” vagy nehezen kezelhető gyerekek integratív nevelése érdekében – tette hozzá.