A szakszervezet szerdai közleményében rámutat: ez csupán egy a hibák közül, ami a számos módosítást követően is benne maradt a HungaroControl által készített, új légtérszerkezetet ismertető szakmai anyagában. A tájékoztató utal arra, hogy ugyanakkor május folyamán már több tucatszor módosította a HungaroControl tájékoztató anyagát, amelyet március 30-án küldött ki a világ légitársaságai számára. A légiforgalmi irányításért felelős szervezet alapvető keresztezési pontokat, útvonalakat, különböző navigációs pontok közötti távolságok adatait adta meg rosszul, és változtatta meg később.
Az MLSZSZ közleménye rámutat: ezzel egyidejűleg tíz közelkörzeti légiirányító helyett csupán hatan látják el csütörtöktől a feladatukat. A túlterhelt személyzet váltását a szakszervezet szerint nem lehet biztonságosan megoldani. A légiforgalmi irányítók nagy többsége mindössze másfél órás szimulátoros képzésben részesült, ráadásul az elméleti oktatást sem központilag szervezte meg a HungaroControl - állítja a szakszervezet.
A HungaroControl MTI-hez eljuttatott közleménye cáfolja a szerintük valótlan állításokat, és állítják: csütörtöktől is biztonságos marad a magyar légtér. A közlemény ismerteti: a ferihegyi repülőtér megnövekedett forgalmának biztonságos kezelését szolgálja a csütörtökön bevezetendő új légtérszerkezet és a ferihegyi repülőtér körzetében kialakított új érkezési és indulási eljárások. A HungaroControl a lőgyakorlat részére fenntartott légtérrel kapcsolatos állításról közli: a valóság szerint, ha a Magyar Honvédség a lőteret használja, a légiforgalmi irányítónak a légijárműveket - a kiadott és kötelező munkatechnológia szerint - a lőtér légterét elkerülő útvonalon kell "kivezetnie" a ferihegyi repülőtér körzetében lévő légtérből.
A HC azt állítja, hamis az az állításis, miszerint több hiba maradt a cég által készített szakmai anyagban. A valóság az, hogy a légiforgalmi tájékoztató kiadványban, illetve annak részét képező térképekben a 2005. március végi kiadást követően pontosítások, kiegészítések történtek, és a nemzetközi szabályoknak megfelelően ezeket adták ki.
A HC szerint túlzó az MLSZSZ-nek az az állítása is, amely a légiforgalmi irányítók túlterheltségére vonatkozik. A légiforgalmi irányítók heti 40 óra helyett 36 órát kötelesek a munkahelyükön munkavégzéssel tölteni. A 12 órás szolgálati időnek maximum 75 százalékát tölthetik a képernyő előtt, és a gyakorlat szerint ez nem több, mint 55 százalék. A HC szerint azok a légiforgalmi irányítók, akik a módosításokkal leginkább érintett légtérben dolgoznak, átlagosan 40 órás szimuláción vettek részt. Az állomány többi része pedig 5-10 órás szimulációs képzésben részesült - ismerteti a HC.
Az MLSZSZ szerint 40 légijárat halad át veszélyes légtéren
Utolsó frissítés:
A Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezete (MLSZSZ) szerint csütörtöktől mintegy negyven légijárat felszállása során a Magyar Honvédség által éles lőgyakorlat részére fenntartott légtéren halad át. A HungaroControl ezt cáfolja, szerintük biztonságos a magyar légtér.